نایب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری یزد تاکید کرد

لزوم بروزرسانی قوانین مربوط به دوچرخه‎ سواری

نایب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان یزد بر لزوم بروزرسانی قوانین مربوط به دوچرخه‎سواری در شهر در راستای ترویج این وسیله نقلیه پاک تاکید کرد.

«الهه جورابی»ضمن بیان این که یکی از اساسی‌ترین خلاء‌های فرهنگی در ترویج استفاده از دوچرخه‌ به عنوان یک وسیله نقلیه پاک را فقدان قانونی مدون برای حفظ امنیت دوچرخه‌سواران از سوی وسایل نقلیه موتوری عنوان و اظهار کرد: البته برخی قوانین ترافیکی درباره دوچرخه‌سواری در شهر وجود دارد اما این قوانین نیازمند به‌روزرسانی هستند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین قوانینی که باید از سوی رانندگان وسایل نقلیه موتوری به ویژه خودروها نسبت به دوچرخه‌سواران مورد توجه قرار گیرد، رعایت فاصله جانبی از دوچرخه‌سواران در معابر شهری است.

جورابی رعایت فاصله جانبی ۱.۵ متری خودروها از دوچرخه سواران را ضروری خواند و گفت: حرفه‌ای‌ترین دوچرخه‌سواران نیز ممکن است به هر دلیلی تعادل خود را در زمان رکاب زدن از دست بدهند و به چپ انحراف پیدا کنند لذا رعایت این فاصله بسیار حائز اهمیت است.

نایب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان با بیان این که بی‌دقتی رانندگان یا دوچرخه‌سواران در هنگام تردد در معابر می‌تواند منجر به حوادث جبران ناپذیری به ویژه برای دوچرخه‌سواران شود، گفت: اگرچه اجرای بعضی از این قوانین ممکن است در هنگام دوچرخه‌سواری، دشوار به نظر آید ولی اگر می‌خواهیم به ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری سرعت ببخشیم و دوچرخه‌ را به عنوان وسیله نقلیه به جامعه معرفی کنیم، بهترین راهکار تدوین و تبعیت از قوانین در این حوزه است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..