سرپرست مجتمع شهید قدوسی یزد تاکید کرد:

کاهش آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان نیازمند تدبیر ویژه

سرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی یزد با اشاره به اینکه کرونا استفاده از فضای مجازی برای دانش آموزان را باب کرد، گفت: برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی باید تدابیر ویژه اندیشیده شود.

به گزارش یزدی نیوز، محمد نعیمی نژاد در مراسم افتتاح دفتر حمایت از زنان و کودکان بزه دیده در فضای مجازی اظهار داشت: بسیاری از جرائم و آسیب های فضای مجازی، شدید نیست و با مدیریت و ورود به موقع و میانجیگری، قبل از فرایند قضایی قابل حل است.

وی عنوان کرد: رویکرد اجتماعی در زمینه استفاده از فضای مجازی به واسطه عوامل مختلف به ویژه شیوع بیماری کرونا تغییر کرده و این مسئله بسیاری از ملاحظات را تغییر می دهد.

نعیمی نژاد افزود: در گذشته بیشتر خانواده‌ها برای استفاده فرزندان از گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت سن و شرایط خاصی را در نظر می گرفتند و این مسئله تابع نظارت دقیق خانواده بود اما شرایط بیماری کرونا این معادلات را تغییر داده به گونه ای که در حال حاضر یکی از دغدغه های مسئولان آموزش و پرورش، تامین ۱۴ هزار تلفن همراه برای دانش آموزان در یزد برای استفاده از آموزش مجازی است.

وی بیان کرد: از سویی خانواده ها به این مهم پی برده اند که رها گذاشتن فرزندان در فضای مجازی به امید نظارت‌های رسمی کافی نیست و نظارت خانواده در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است.

نعیمی نژاد با اشاره به وجود نداشتن یک اینترنت ملی و امن در کشور اظهار داشت: ایجاد زیر ساخت‌هایی برای به حداقل رساندن آسیب‌های فضای مجازی برای دانش آموزان به ویژه نواجوانان ضروری است.

وی، آموزش و اطلاع رسانی را یکی از راهبردهای مهم در زمینه کاهش آسیب های فضای مجازی برشمرد و بیان داشت: وقتی شرایط جامعه استفاده از فضای مجازی را لاجرم کرده است باید برای برای کاهش آسیب های احتمالی، تدابیر لازم را با ارائه آموزش های کاربردی به خانواده ها و نوجوانان اتخاذ کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..