راه‌اندازی «شیفت ایثار» در بیمارستان ابرکوه توسط جهادگران سلامت

جهادگران سلامت ابرکوه با هدف حمایت از کادر درمان و کمک به بیماران کرونایی، شیفت ایثار را در تنها بیمارستان این شهرستان راه‌اندازی کردند.

سرهنگ «مهدی ابرقویی» فرمانده سپاه ابرکوه در حاشیه بازدید از بیمارستان این شهرستان اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های محرومیت‌زدایی کنگره بزرگداشت سرداران و ۲۷۵ شهید شهرستان ابرکوه و در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جهادگران برای کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت، با هماهنگی مدیریت بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) ابرکوه مقرر شد که گروه‌های جهادی و افراد داوطلب در «شیفت ایثار» به مسئولیت معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه به کمک کادر درمان و بیماران کرونایی این بیمارستان بشتابند.

وی با تقدیر از بسیجیان و تمام کادر درمان، پزشکان و پرستاران که در خط مقدم جبهه سلامت قرار دارند، خاطرنشان کرد: مدت زیادی است که این عزیزان در حال خدمت‌رسانی برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها هستند و نیاز است که از آنان حمایت شود.

ابرقویی ابراز کرد: تشکل‌ها و گروه‌های مردمی که تاکنون در زمینه انجام طرح‌های مقابله و پیشگیری از کرونا فعالیت‌های متعددی از جمله گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن، تهیه و توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی برای خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا، آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی در اماکن و مناطق پر خطر، کنترل ورودی و خروجی‌های شهر در پست‌های غربالگری داشته‌اند، امروز به صورت داوطلب به کمک کادر درمان آمده‌اند.

«محمد عزیزی» مسئول معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه نیز به ایسنا گفت: حضور گروه‌های جهادی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) در قالب طرح «شهید زمانی‌نیا» و موسوم به «شیفت ایثار» با حضور بسیجیان و جهادگران شهرستان جهت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و همیاری نیروهای اجرایی در بیمارستان این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: تعداد ۳۰ نفر از بانوان و آقایان بسیجی و جهادگر شهرستان در قالب گروه‌های ۳ تا ۶ نفری در نوبت‌های شبانه به مدت بیش از ۲۰ روز در تنها بیمارستان شهرستان خدمت‌رسانی به بیماران و کادر درمان را با جان‌ ودل و بدون هیچ‌گونه چشم داشتی انجام می‌دهند.

عزیزی خاطرنشان کرد: جهادگران در حوزه‌های مختلفی همچون نظافت و خدمات، کمک به رفت‌ و آمد بیماران به بخش‌های مختلف سی‌تی‌اسکن، آزمایش، اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی مانند دیوارنویسی در قالب آیات قرآن و روایات، شعارنویسی روی لباس جهادگران سلامت، گرداندن پرچم حرم حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت رقیه (س) بین بیماران، فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر اظهارات دکتر عسکر نژاد رئیس بیمارستان ابرکوه مبنی بر کمبود فضای فیزیکی و تخت جهت بستری بیماران کرونایی، گروه‌های جهادی با هماهنگی مسئولان بیمارستان در حوزه فنی برای فراهم کردن زیرساخت‌های آماده‌سازی بخش جدید نیز وارد میدان شده‌اند تا در حداقل زمان ممکن، یک بخش بستری جدید نیز به بیمارستان اضافه شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..