آمار پایین ابتلای بیماران دیالیزی بافق به کرونا

پزشک متخصص داخلی بیمارستان ولیعصر شهرستان بافق گفت: در شهرستان بافق ۳۰ بیمار دیالیزی تحت درمان هستند و از این تعداد تست کرونای پنج نفر مثبت است.

به گزارش یزدی نیوز، محمود میرترابی اظهار داشت: بیماران کلیوی به دلیل ابتلا به فشار خون و دیابت توانایی و ایمنی سیستم بدنی ضعیفی دارند و بیشتر در معرض خطر کرونا هستند.

 

وی افزود: با آموزش‌ها و حمایت‌های انجام شده توسط تیم درمان و پرستاران بخش دیالیز بافق، درصد ابتلای بیماران دیالیزی این بخش به کرونا نسبت به سایر بخش‌ها و سطح جامعه پایین تر است.

 

متخصص داخلی شهرستان بافق گفت: در بخش دیالیز بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بافق ۳۰ بیمار از خدمات دیالیز برخوردارند که تاکنون تست پنج نفر از آنان مثبت شده است و دو مورد نیز فوتی به ثبت رسیده است.

 

وی تأکید کرد: فوتی‌ بخش دیالیز در بافق بیشتر به خاطر داشتن بیماری زمینه‌ای دیابت و قند و … بوده است و تنها نارسایی کلیه عامل اصلی نیست.

 

میرترابی با اشاره به بستری بیماران دیالیزی مشکوک به کرونا در اتاق مخصوص و ایزوله ادامه داد: این بیماران علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی معمول باید نسبت به مصرف دارو‌های خود در زمان خود دقت کنند، فشار خون و قند خود آنان کنترل شود و هرگونه علائمی هر چند ضعیف داشته باشند حتی تب نیم درجه هم با مراجعه به پزشک بررسی شود.

 

این متخصص داخلی بیمارستان ولیعصر (ع) بافق گفت: بیماران کلیوی باید در تغذیه خود مراقبت داشته باشند و از مصرف غذا‌های پروتئین دار مثل گوشت قرمز، حبوات، تخم مرغ و سبزیجات بپرهیزند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..