مدیر امور مالی چادرملو خبر داد:

اصلی‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن کشور در مسیر افزایش سرمایه

مدیر امور مالی مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو گفت: چادرملو به عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده سنگ آهن کشور، طرح‌های توسعه‌ای خود را در مسیر افزایش سرمایه قرار داده است.

سیدمحمود سیدی اظهار داشت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی سنگ‌آهن کشور در شرایط کرونایی همچنان با انجام اقدامات پیشگیرانه علیه این ویروس، مسیر تولید و توسعه را در پیش‌گرفته و در عملکرد شش ماهه خود از بودجه برنامه‌ریزی‌شده سال مالی ۹۹ جلو افتاده است.

وی افزود: عملکرد چادرملو در نیمه نخست امسال حاکی از آن است که این شرکت در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل، با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی روبه‌رو و این شرکت از سال گذشته برنامه دومرحله‌ای افزایش سرمایه خود را کلید زده و تا سقف ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسانده است.

سیدی همچنین از افزایش سرمایه به رقم ۱۰۰ هزار میلیارد خبر داد و گفت: برنامه‌های توسعه‌ای در دست مطالعه و اجرا، آینده روشنی را برای سودآوری شرکت ترسیم کرده است.

وی با اشاره به جزئیات پرداخت بهره مالکانه به دولت عنوان کرد: تمام بدهی حق‌انتفاع چادرملو تا پایان سال ۱۳۹۷ به میزان ۲۷.۵۰۲ میلیارد ریال پرداخت شده و پرداخت بدهی حق‌انتفاع سال ۱۳۹۸ در جریان بوده و از این بابت تاکنون مبلغ ۵.۳۳۸ میلیارد ریال پرداخت و بقیه به میزان ۲.۲۱۶ میلیارد ریال تا پایان سه‌ماهه سوم سال‌جاری پرداخت خواهد شد.

سیدی افزود: در سال ۱۳۹۸ میزان حق‌انتفاع نسبت به فروش، معادل ۸.۸۸ درصد و در پیش‌بینی سال ۱۳۹۹ این نسبت ۱۱.۶ درصد است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..