خاتم از ظرفیت بالایی در بافت فرهنگی و روستایی برخوردار است

no-thumbs

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه شهرستان خاتم از ظرفیت بالایی در بافت فرهنگی، روستایی و عشایری برخوردار است گفت: این شهرستان می تواند به عنوان دبیرخانه دائمی کنگره سراسری شعر روستا انتخاب شود.

به گزارش یزدی نیوز علی غیاثی ندوشن روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاتم با اشاره به سومین کنگره ملی شعر روستا در این شهرستان افزود: انتخاب نام روستا برای این کنگره یک بهانه برای بازگشت به ارزش های اجتماعی جامعه است.
وی اضافه کرد: شاعران در این کنگره اشعاری را سروده اند تا یک تلنگری به مردم جهت حفظ ارزش های اجتماعی شان باشد.
غیاثی ندوشن گفت: ترویج فرهنگ روستا به معنای پشت کردن به تکنولوژی نمی باشد چرا که شرایط جامعه ایجاب می کند تا از تکنولوژی نیز استفاده شود.
وی یادآور شد: توسعه شهرنشینی بر خصایصی همچون فرهنگ کار، تلاش ، کارآفرینی، احترام به والدین و مهر و محبت که در روستاها بسیار رواج دارد چیره شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عدم تغییر در فرهنگ جامعه را مهم خواند و خاطرنشان کرد: باید این تغییرات و آسیب های آنها را مدیریت کرد تا به فرهنگ ، آداب و سنن تغییری ایجاد نشود.
فرماندار خاتم هم در این نشست گفت: تلاش خواهیم کرد تا کنگره ملی شعر روستا در این شهرستان به نحو شایسته برگزار شود.
محمد زاده رحمانی این شهرستان را سرشار از جاذبه های دیدنی دانست و اظهار کرد: در نظر گرفتن برنامه گلگشت و دیدن این جاذبه ها توسط شعرای کشوری یکی دیگر از برنامه های جانبی کنگره سراسری شعر روستاست.
امام جمعه هرات هم در این نشست ورود فرهنگ غرب به کشور را یک تهدید خواند و گفت: در گذشته اشاعه فرهنگ غرب را امری نادرست می دانستند و ما باید همچنان گذشتگان این امر را اجرایی کنیم.
حجت الاسلام محمد علی جعفری افزود: برخی از آداب و رسوم در جامعه حسنه می باشد که باید آنها را بیشتر ترویج داده و برخی نیز مخرب می باشد که باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه دشمن درصدد تغییر فرهنگ جامعه می باشد و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و
گفت: تغییر فرهنگ و فشارهای فرهنگی به زور امکان پذیر نمی باشد بلکه با جنگ نرم می توان به این هدف دست یافت.
سومین کنگره ملی شعر روستا ۳۱ فروردین ماه در شهرستان خاتم برگزار می شود.
۴۵۰ اثر از ۱۷۶ شاعر کشوری به دبیر خانه این کنگره ارسال شده است.
به گزارش ایرنا،شهرستان خاتم با ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..