عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر یزد مطرح کرد:

لزوم حمایت جدی از صاحبان مشاغل کوچک/سلامت شهروندان در اولویت

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر یزد با اشاره به آسیب جدی مشاغل خرد از کرونا گفت: از صاحبان این مشاغل باید به شکل جدی حمایت شود.

ونوس عامری سلامت شهروندان را یکی اولویت های مردم در برنامه‌های مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: رویکرد شورای شهر یزد در برابر کرونا بر زمینه‎سازی برای تامین تجهیزات بیمارستانی، تقویت زیرساخت‌ها، آموزش شهروندی و تسهیلگری اجتماعی متمرکز شده است.

وی بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن آمار مبتلایان در موج اول، نگرانی‌های زیادی از سوی کادر درمان و مردم شهر یزد در این زمینه به ویژه تامین تجهیزات لازم برای مبارزه با این ویروس وجود داشت.

عامری افزود: با توجه به اینکه شورای شهر یزد به شکل رسمی نماینده ای در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا نداشت اما هم اندیشی‌هایی در این زمینه صورت گرفت و پیشنهاداتی مبنی بر کاهش اضطراب شهروندان و کمک به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مطرح و اجرای این موارد در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: پس از برگزاری جلساتی با مسئولان بهداشت و درمان استان و اعلام آمادگی مساعدت و انجام هر گونه اقدام ضروری از سوی شورای شهر و شهرداری، تهیه دو دستگاه آزمایشگاهی با بهترین مشخصه‌های علم روز برای تست کرونا پیشنهاد شد.

عامری اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمان برای تامین اعتبار و ثبت سفارش در این زمینه در شورا تصمیم گیری و با هماهنگی شورا و تلاش شهردار یزد خرید این دو دستگاه تامین اعتبار و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یزد قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: در مصوبه‌ای از سوی شورا اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای سرعت‌بخشی به منظور ارائه خدمات به شهروندان در اختیار شهرداری قرار گرفت و از این اعتبار در خرید تجهیزات برای راه اندازی مرکز بحران زیستی و تهیه امکانات ضروری بیمارستانی استفاده شد.

بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و اطلاع رسانی مردمی

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد گفت: اطلاع رسانی و آموزش شهروندی نسبت به آگاه سازی جامعه در زمینه ایمن‌سازی در مقابل کرونا با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم برگزاری دورهمی های خانوادگی و مراسم عمومی با شیوه های مختلف نیز در بسته های فرهنگی و اطلاع رسانی مورد توجه قرار گرفت.

عامری افزود: طرح ها و برنامه هایی با محوریت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در فضای مجازی، رسانه ای و شهری با بهره مندی از ظرفیت سرمایه های اجتماعی و با مشارکت جامعه هنری، ورزشی و….به اجرا درآمد که در کنار آموزش و فرهنگ سازی نکات بهداشتی؛ قدردانی از کادر درمان را نیز به همراه داشت.

تسهیل‌گری اقتصادی و حمایت از مشاغل آسیب‌پذیر

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: محدودیت فعالیت اصناف، مشاغل خانگی و بازارچه‌های شهری در فضای شیوع ویروس کرونا به دلیل پروتکل‌های مشخص شده و ضروری مشکلاتی برای این گروه به ویژه صاحبان مشاغل کوچک ایجاد کرد، بر این مبنا طرحی با هدف حمایت قرض الحسنه از اصناف و گروه‌هایی از آسیب دیدگان شغلی مورد توجه شورای اسلامی شهر یزد قرار گرفت.

عامری یادآور شد: بر این اساس جلساتی با استانداری یزد و خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد و اعتبار اولیه‌ای در دو بانک با پیشنهاد شورا و همکاری شهرداری یزد، استانداری و خانه فرهنگ صدوقی تامین شد و بر این اساس به اصناف و مشاغل آسیب پذیر از کرونا وام با سود سه تا چهار درصد و فاصله چهار ماهه برای شروع پرداخت اقساط تعلق گرفت که مرحله اول اجرای این طرح به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: طرح های حمایتی دیگری نیز از جمله مرحله دوم پرداخت تسهیلات در حال زمینه سازی است و امیدواریم بتوان شرایط و مشکلات به وجود آمده از بیماری کرونا را به ویژه برای مشاغل کوچک مقداری هموار کرد

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..