هلال احمر یزد به بالگرد مجهز می‎شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن اعلام تجهیز ناوگان امدادی هلال احمر استان به پهپاد، از استقرار بالگرد هلال احمر در استان به دنبال پیگیرهای استاندار در اوائل هفته آینده خبر داد.

دکتر «محسن حرازی زاده یزدی»  در جمع خبرنگاران از فعالیت مرکز فوریت‌های امدادی به شماره ۱۱۲ جهت ارائه خدمات به مردم خبر داد و گفت: خوشبختانه نظر به حوادث روی داده از ابتدای سال تاکنون از جمله افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصد حوادث کوهستان و نیز اتفاقاتی که در کویر و سیلابها شاهد آن بودیم، ناوگان امدادی هلال احمر استان به پهپاد جهت کمک به جستجوی نیروهای امدادی مجهز شده است.

وی همچنین اعلام کرد: تا شنبه هفته آینده به دنبال پیگیری‌های مستمر استاندار محترم شاهد استقرار بالگرد هلال احمر در استان نیز خواهیم بود تا در ماموریت‌های امدادی مورد نیاز که تا پیش از این با استفاده از بالگردهای امدادی استانهای خراسان جنوبی و کرمان صورت می‌گرفت، باشیم.

حرازی زاده یزدی از کمک‌های خیری در مباحث امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خبر داد و گفت: پایگاه امداد و نجات تنگ چنار مهریز با کمک یکی از خیرین استان در حال ساخت است و در شهرستان ابرکوه نیز شاهد اعلام آمادگی تعدادی از خیرین در این موضوع هستیم که در حال پیگیری مقدمات آن هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که عمده‌ترین تاکید هلال احمر با توجه به این که مهمترین پشتوانه آن نیروهای داوطلب است، بر آموزش نیروها و منابع انسانی با برگزاری کلاس‌های آموزش و بازآموزی مجازی و اطلاعرسانی عمومی به شهروندان است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته ۳۰ درصد بیش از هدف گذاری خود در بخش آموزش شهروندی اقدام کرد و با توجه به بحران کرونا در آینده یشتر شاهد اقدامات آموزشی این جمعیت در بستر فضای مجازی خواهیم بود.

این مسئول از اقدامات صورت گرفته حوزه جوانان در رابطه با کرونا را اجرای طرح غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی شهرها در موج اول بیماری، اجرای طرح نذر سلامت با هماهنگی هیئات مذهبی در ابتدای محرم و اجرای طرح آمران سلامت که از ۵ تا ۱۵ آبانماه انجام شد را ذکر کرد و گفت: طرح آمران سلامت در راستای فرهنگ سازی استفاده از وسایل بهداشت فردی و اجتماعی عمدتاً جهت شهروندان بی توجه یا کم توجه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ۸۳ پایگاه ثابت و سیار سطح شهرهای استان انجام شد و روزانه ۹ تا ۱۰ هزار نفر در این رابطه ارشاد شدند.

وی از مشارکت حوزه جوانان با حوزه آموزش جمعیت هلال احمر استان در رابطه با آموزش داوطلبان خانه های داوطلب در قالب تفاهم نامه اخیر با کمیته امداد خبر داد و گفت: در این طرح دختران و زنان تحت پوشش خانه های داوطلب از خدمات آموزشی بهره مند میشوند.

حرازی زاده یزدی مشارکت خیرین استان در طرح‌های حوزه داوطلبان این جمعیت را نیز قابل تامل خواند و از جمله اقدامات صورت گرفته در این رابطه را ایجاد بانک امانات وسایل توابخشی و کمک درمانی مانند ویلچر و غیره در تمام شهرستانها برای در اختیار قرار دان آنها به صورت امانی جهت نیازمندان، ذکر و ابراز امیدواری کرد با مشارکت هر چه بیشتر خیرین شاهد توسعه خدمات در این بخش باشیم.

وی توزیع ۱۲ هزار بسته‌ بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و کمک‌های نقدی ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی به آسیب دیدگان کرونایی در جریان موج اول بیماری و در ادامه توزیع بسته‌های کمک معیشتی از خردادماه، اعزام تیم نذر آب ۳ جمعیت هلال احمر استان به منطقه محروم میغان نهبندان سیستان و بلوچستان جهت ارائه خدمات درمانی و دارویی به مدت سه روز در کنار اجرای طرح‌های معمول هلال احمر مانند فرشتگان رحمت و همای رحمت را از دیگر اقدامات در این حوزه ذکر کرد.

مدیر عامل هلال احمر استان در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: علاوه بر دنبال کردن بحث‌های توان افزایی نیروهای امدادی که عمدتاً به صورت مجازی انجام می‌شود، در جهت تامین انبارهای لجستیک استان که در جریان سیل ابتدای سال کشور دچار کمبودهایی شده بود، اقدام و مازاد بر این نیز سه دستگاه خودروی نجات برای پایگاههای امداد و نجات استان تامین شد.

وی از تلاش جمعیت هلال احمر استان برای تامین داروی مورد نیاز استان علی رغم متولی گری آن توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین داروخانه هلال احمر و این معاونت در مورد تامین داروهای مورد نیاز استان در شرایط متفاوت کنونی برقرار است.

حرازی زاده یزدی با اشاره به پیگیری‌های دو ساله برای ایجاد و تجهیز مرکز جامع توانبخشی هلال احمر استان، از فعالیت جدی این مرکز و همچنین درمانگاه هلال احمر استان از هفته آینده خبر داد.

این مسئول همچنین از راه اندازی خانه‌های هلال در استان با همکاری استانداری و دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: خانه‌های هلال با حضور نیروهای بومی در هنگام وقوع حوادث امکان ارزیابی اولیه اتفاقات و کاهش بازه زمانی امدادرسانی را با توجه به امکانات اولیه و واقف بودن به شرایط منطقه بروز حادثه دارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..