لزوم مراجعه به پزشک با مشاهده علائم کرونا

پزشک فوق تخصص ریه: افراد بالای ۳۰ سال پس از بروز اولین علائم کرونا به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر آقایی در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: اولین قدم در هنگام بروز اولین علائم کرونا خودقرنطینگی است یعنی مریض باید اتاق را جدا کرده و خود و همه اعضای خانواده ماسک بزنند.

وی افزود: همه افراد بالای ۳۰ سال باید پس از بروز علائم به پزشک مراجعه کرده و درمان اولیه شامل ضدویروس ساده و همچنین ویتامین دی و سی را دریافت کنند.

این پزشک متخصص تأکید کرد: مبتلایان از روز اول تا روز هجدهم بیماری باید هر روز اکسیژن خود را چک کنند، چرا که اگر سطح اکسیژن زیر ۹۲ رسید، ریه درگیر شده و باید سی تی اسکن بگیرند.

وی با انتقاد از انجام سی تی اسکن بلافاصله پس از روز علائم اظهار داشت: معمولا درگیری ریه در روز هفتم یا هشتم رخ می‌دهد که نشانه‌های آن هم بروز تنگی نفس، سرفه و افت اکسیژن است.

آقایی از امکان سنجش اکسیژن خون به وسیله اپلیکیشن‌های تلفن همراه خبر داد و تأکید کرد: برخی افراد که تب کرده یا علائم دیگری از کرونا دارند از حضور در بیمارستان به بهانه احتمال آلوده شدن خودداری می‌کنند، در حالی که عدم مراجعه بسیار خطرناک است و برخی آنقدر دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند که دیگر نمی‌توان هیچ کاری برای آن‌ها انجام داد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..