یزد ؛ مرجع تدوین دستورالعمل های رولیاژ در سطح کشور

no-thumbs

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از تدوین دو دستورالعمل در حوزه رولیاژ کشور و آغاز مرحله مطالعاتی دستورالعمل دیگر در این شرکت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین شریعتی نسب بااشاره به نقش حائز اهمیت تجهیزات حفاظتی و نحوه عملکرد آن در کاهش انرژی توزیع نشده اظهارداشت : نخستین دستورالعمل حوزه رولیاژ درخصوص نحوه تنظیم و هماهنگی رله های ثانویه ترانسفورماتورهای زمینی توسط یکی از کارشناسان تدوین و در سطح کشور ابلاغ شد

وی افزود: نحوه تست و کنترل سیم بندی های این نوع رله ها در قالب دستورالعمل دوم نیز در سطح کشور ابلاغ شده است.

 این مسئول اظهار داشت : سومین دستورالعمل حوزه رولیاژ پس از تصویب با عنوان ریکلوزرهای شبکه ها توزیع در مراحل مطالعات تخصصی است و پس از نگارش به کمیته های تخصصی شرکت توانیر ارسال می شود.

شریعتی نسب با ذکر اینکه تدوین کلیه دستورالعمل های مربوط به رولیاژ در سطح کشور به عهده این شرکت قرار گرفته است ، یادآور شد: فرآیند این نوع دستورالعمل ها در یک بازه زمانی چندماهه باحضور کارشناسان متعددی از شرکت های توانیر ، متخصصین رولیاژ کل کشور ، سازندگان تجهیز بررسی و پس از تصویب با امضاء معاون هماهنگی توزیع و مدیرعامل شرکت توانیر ابلاغ شده است

مهندس محسن مشهدی بافان ، کارشناس رولیاژ این شرکت و تدوین گر این دستورالعمل خاطرنشان ساخت: نبود دستورالعمل کاربردی در خصوص تنظیم ، تست و بازدید تجهیزات حفاظتی توزیع باعث شد تا پیشنهاد تدوین ۱۰ عنوان دستورالعمل درخصوص رولیاژ به دفتر نظارت بر توزیع ارائه شود.

وی جلوگیری از انتشار خطاء در شبکه را حیاتی خواند و افزود: ورود و افزایش تجهیزات حفاظتی دیجیتال اعم از ریکلوزرها ، سکشنالایزر و رله های ثانویه به تجهیزات شبکه های توزیع ، اهمیت بهره گیری از این قبیل دستورالعمل ها را دوچندان کرده است.

به گزارش تابناک یزد، این کارشناس ابراز امیدواری کرد: این دستورالعمل های کاربردی ، خلاء ایجاد شده در حوزه رولیاژ را برطرف و تنظیم و تست تجهیزات حفاظتی شبکه های کشور را تسهیل بخشد. شایان ذکر است این اقدام ارزشمند مورد تشویق کتبی معاون هماهنگی نظارت بر توزیع شرکت توانیر قرار گرفته و روند تهیه این دستورالعمل ها ادامه دارد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..