رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد:

زندانیان جرائم مالی غیرعمد یزد ۱۶۰ میلیارد تومان بدهی دارند

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد، میزان بدهی زندانیان جرائم مالی غیرعمد استان یزد را بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رضا ذوالفعلی نژاد با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا، شکل به مشارکت طلبیدن خیران و برگزاری جشن‌های گلریزان متفاوت از سال‌های گذشته بود، اظهار داشت: امسال به ویژه در ماه‌های محرم و صفر با کمک هیئات مذهبی و خیران، مبالغ بسیار خوبی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال با مشارکت خیران، هیئات مذهبی، بانیان روضه و … ۲۱۱ زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند، افزود: هنوز ۲۲۰ نفر دیگر در زندان‌ها در انتظار کمک خیران به سر می‌برند.

ذوالفعلی نژاد، میزان بدهی این تعداد زندانی را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین آمار و بدهی مربوط به بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته است به نحوی که ۱۳۵ نفر با این عنوان محکوم به حبس شده اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد یادآور شد: ۷۷ زندانی مهریه و نفقه نیز به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های یزد زندانی هستند و بقیه محکومان مالی نیز مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد هستند.

ذوالفعلی نژاد با اشاره به تلاش‌های ستاد دیه برای آزادی این زندانیان بیان کرد: تاکنون مبلغ ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به همت اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده اما برای آزادی این زندانیان هنوز به مبلغ ۱۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیاز است که همچنان در تلاش برای کاهش این میزان هستیم.

وی، خواستار مشارکت و همراهی خیران برای کمک به آزادی زندانیان بدهکاری که به دلیل شرایط خاص به غیر از کلاهبرداری در زندان‌ها گرفتار هستند، شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..