بودجه ۴۵۵ میلیارد تومانی شهرداری یزد مصوب شد

no-thumbs

شهرداری یزد، طبق روال سال‌های گذشته، بودجه پیشنهادی سال‌95 را اواخر سال گذشته به شورای شهر ارسال کرد و در نهایت بودجه 455 میلیارد و 200 میلیون تومان شهرداری با19/5 درصد افزایش نسبت به سال قبل مصوب شد.

به گزارش یزدی نیوز شهرداری یزد، طبق روال سال‌های گذشته، بودجه پیشنهادی سال‌95 را اواخر سال گذشته به شورای شهر ارسال کرد و در نهایت بودجه ۴۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شهرداری با۱۹/۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل مصوب شد.
بودجه سال گذشته شهرداری یزد به میزان ۳۷۰‌میلیارد تومان مصوب شده بود اما در پایان سال با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه و محدودیت‌های شهرداری برای تحقق بودجه در اصلاحیه‌ای این بودجه به ۳۱۶ میلیارد تومان کاهش یافت. شهرداری یزد با توجه به وضعیت تحقق بودجه سال گذشته، بودجه سال‌95 را با کمترین افزایش نسبت به سال ۹۴ به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به شورا ارسال کرد اما اعضای شورای اسلامی شهر یزد در نهایت بودجه را با رقم ۴۵۵‌میلیارد تومان مصوب کردند. آنها از شهرداری خواستند با توجه به سنگین بودن ارقام بدهی شهروندان از محل عوارض نوسازی، با جدیت بیشتری به وصول این مطالبات اقدام کند.

سهم عمرانی و هزینه‌ای بودجه
معاون اداری و مالی شهردار یزد می‌گوید: بودجه سال جاری شهرداری یزد با ۱۹/۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته معادل ۴۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اواخر سال گذشته مصوب شد.
«سیدعلی مشتاقیون» اظهار می‌کند: ۱۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این بودجه برای هزینه‌های جاری و ۲۹۸ میلیارد تومان هم برای بخش عمران پیش‌بینی شده است. وی ادامه می‌دهد: عمده منابع تحقق این بودجه وصول درآمدهای ناشی از ساخت و ساز و مسائل ساختمانی است و البته بخشی از آن هم از محل وصول درآمد مالیات بر ارزش افزوده محقق خواهد شد.
مشتاقیون با اشاره به تاکید اعضای شورای شهر بر افزایش وصول مطالبات شهرداری و درآمد کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌گوید: معوقات شهروندان یزد از محل وصول عوارض به شهرداری سنگین شده است که امیدواریم با وصول آنها، روند تحقق بودجه تسریع یابد. وی با بیان این‌که حدود ۲۰‌درصد از شهروندان یزد در پرداخت عوارض خوش‌حساب هستند، ادامه می‌دهد: شهرداری در حال ارزیابی راهکارهای مناسب برای تحقق این درآمد است. به گفته مشتاقیون، شهرداری قصد دارد تنها به صدور فیش عوارض اکتفا نکند از این رو دنبال راه‌هایی برای تسهیل در وصول درآمد عوارض از شهروندان است.
وی یکی از این راهکارها را جلب همکاری دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، گاز و… برای وصول عوارض نوسازی همزمان با صدور قبوض خدمات این دستگاه‌ها دانست.
معاون شهردار همچنین از تصمیم شهرداری برای جلب مشارکت بخش‌خصوصی برای وصول مطالبات خود از محل عوارض ساخت و ساز و نوسازی از شهروندان یزد خبر می‌دهد.
وی با بیان این‌که یکی از آیتم‌های مهم درتحقق بودجه شهرداری، تحقق سهم شهرداری یزد از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده است، اظهار می‌کند: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان از این محل برای تحقق بودجه پیش‌بینی شده بود که تنها ۶۰‌میلیارد تومان آن محقق شد.
مشتاقیون یکی دیگر از آیتم‌های درآمدی شهرداری برای تحقق بودجه را اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اعلام و بیان می‌کند: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان و امسال ۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه شهرداری یزد برای این آیتم پیش‌بینی شده است.

سهم ۱۰۰ میلیارد تومانی طرح‌های سرمایه‌گذاری
معاون اداری- مالی شهرداری یزد از مهم‌ترین طرح‌های سرمایه‌گذاری در سال جاری را آغاز عملیات اجرایی بلوار دکتر پیرنیا، اجرای مجتمع‌های اداری، تجاری و تفریحی در نقاط مختلف شهر از جمله میدان امام حسین(ع)، کابل‌های مخابراتی شهید قندی و بلوار طالقانی نام می‌برد و از اجرای طرح مشارکتی ساخت پارک آبی در شهرک مهرآوران خبر می‌دهد.
وی از سر فصل‌های اصلی بودجه امسال به اجرای طرح‌های عمرانی از جمله تکمیل بلوار ولایت، تعریض میدان ابوذر، اجرای زیرگذر میدان آیت‌الله خاتمی، اصلاح زیرگذر میدان مهدیه و تملک پارکینگ‌های شهر اشاره می‌کند.
مشتاقیون یکی از رویکردهای اصلی بودجه امسال را افزایش پارکینگ‌های عمومی نام می‌برد و می‌گوید: در بودجه امسال ۱۳میلیارد تومان برای این موضوع پیش‌بینی شده است.
وی همچنین از پیش‌بینی اعتبار۲۷ میلیارد تومانی برای جدول گذاری و آسفالت معابر شهر و اعتبار ۶‌میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومانی برای پیاده‌روسازی معابر شهر در سال جاری خبر می‌دهد.
معاون اداری- مالی شهرداری یزد همچنین به تخصیص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در بافت تاریخی یزد اشاره می‌کند و می‌افزاید: اقدامات مشابه خیابان مسجد جامع در بافت تاریخی یزد برای سال جاری پیش‌بینی شده است. وی از تخصیص اعتبار قابل ملاحظه‌ای به اجرای طرح‌های ترافیکی در شهر یزد خبر می‌دهد و می‌گوید: این اعتبار برای اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌ها، خط کشی و نصب پل‌های عابرپیاده هزینه خواهد شد.
مشتاقیون با اشاره به توجه شهرداری به ارتقای تجهیزات و ایستگاه‌های آتش نشانی در بودجه سال جاری اظهار می‌کند: امسال ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز و ساخت ایستگاه‌های آتش نشانی در بودجه پیش بینی شده است. معاون اداری- مالی شهرداری یزد از تخصیص ۱۳ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز و پارک‌های شهری و تخصیص ۸ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی خبر می‌دهد و می‌گوید: اعتبار قابل ملاحظه‌ای نیز برای ساماندهی کارخانه جنوب و تبدیل آن به یک فضای فرهنگی، تفریحی و رفاهی در نظر گرفته شده است.

هزینه‌های خدمات شهری
مشتاقیون اعلام می‌کند: در بودجه سال جاری همچنین ۵۷ میلیارد تومان برای نگهداری از امکانات شهری و ارائه خدمات شهری به شهروندان پیش بینی شده است. وی می‌افزاید: این اعتبار برای رفت و روب معابر شهر و جمع‌آوری زباله شهروندان و نگهداری از فضای سبز هزینه خواهد شد.
به گزارش همشهری یزد؛ وی همچنین از تخصیص ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به سازمان‌های شهرداری خبر می‌دهد و می‌گوید: بودجه سازمان‌های وابسته به شهرداری نیز در حال جمع‌بندی است.

بخش نظردهی بسته شده است..