دبیر کانون‌های خدمت رضوی یزد خبر داد:

خدمت ۶۰ خادمیار رضوی در بیمارستان‌های یزد به بیماران کرونایی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی یزد از حضور ۶۰ خادمیار رضوی برای کمک به کادر درمان چهار بیمارستان درگیر کرونا خبر داد.

حسن جواهریان اظهار داشت: با فراخوان منتشر شده بین خادمیاران رضوی و مصاحبه با ۱۵۰ خادمیاری که آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان اعلام کردند، ۲۴ نفر به بیمارستان افشار، ۱۲ نفر به بیمارستان شهید رهنمون، ۱۶ نفر به بیمارستان شهید صدوقی و ۱۰ نفر به بیمارستان گودرز معرفی شدند.

وی ادامه داد: خادمیاران متخصصی که سابقه شرکت در دوره‌های کمک پزشکی داشته اند به صورت تخصصی به کادر درمان کمک می‌کنند و بقیه خادمیاران در امور پشتیبانی و خدمات شامل سرکشی به بیمار، گرفتن دارو و جواب آزمایش، نظافت و جابه‌جایی بیمار، غذا دادن به بیمار و هم صحبتی برای تقویت روحیه بیماران، خدمت می‌کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان یزد از فعال شدن بخش مشاوره توسط تعدادی از خادمیاران برای حمایت روانی از بیماران و خانواده‌های آنها خبر داد و افزود: همانگونه که می‌دانید امکان حضور همراه برای بیماران مهیا نیست بر این اساس تعدادی از خامیاران رضوی با نظارت کادر درمان با بیمار و خانواده وی تماس گرفته و برای افزایش امید و کاهش اضطراب و نگرانی آنها، مشاوره می‌دهند.

وی افزود: خادمیاران انتخاب شده در این طرح در رده سنی ۲۰ تا ۴۵ سال بوده و فاقد هرگونه سابقه بیماری زمینه‌ای هستند که برای شرکت در این طرح، دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..