بسیج بهداشت حرفه‌ای برای مقابله با کرونا در مهریز

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز: با توجه به اهمیت کنترل عوامل شغلی و مرتبط با کار در پیشگیری و کاهش بار بیماری ناشی از ویروس کرونا بسیج بهداشت حرفه‌ای برای مقابله با کرونا در شهرستان مهریز در حال اجراست.

به گزارش یزدی نیوز دکتر پورمازار گفت: در معرض ابتلا قرار گرفتن به کرونا در اکثر افراد بخصوص در این روز‌های بحرانی کرونا به اقتضای شغلی، اجتناب ناپذیر است و این امر سلامت عمومی جامعه را نیز به مخاطره می‌اندازد

وی افزود: در همین راستا و با تاکید بر صیانت تمامی کارکنان اعم از کارگران، کارمندان اداری، مدیران، ناظران و به ویژه کادر بهداشتی و درمانی خط مقدم درمان بیماران، برنامه تشدید نظارت بهداشت حرفه‌ای با هدف مقابله با کروناویروس اجرا می‌شود.

پورمازار تشدید بازرسی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، محیط‌های شغلی جمعی و دارای مراجعات زیاد، بانک ها، نظارت بر عملکرد شاغلین و محیط کار بیمارستان‌ها را از اهم اقدامات در راستای کنترل این بیماری برشمرد.

وی تأکید کرد: تشدید نظارت‌ها از سوی بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای هم به کنترل شیوع کرونا کمک کرده و هم از بار جانی و مالی و فشار مضاعف بر کادر درمان و بیمارستان‌های کشور کاسته است.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: با شروع موج سوم کرونا و از ابتدای تشدید طرح محدودیت، تعداد هزار و ۱۷۰ بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در دو شیفت صبح و عصر انجام شده که از تعداد ۳۷۰ اخطار بهداشتی صادر شده و ۲۰ مغازه و کارخانه به مراجع قضایی معرفی و ۴۰ مغازه نیز پلمب شدند.

برزگری ادامه داد: در این پاندمی، کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای با تلاش شبانه‌روزی و با هدف عالی تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم در عرصه‌های مختلف زندگی، نقش بسیار چشمگیری را ایفا نموده‌اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..