نوروز پرحادثه در استان

no-thumbs

بروز حوادث تلخ یکی از خاطرات ناگوار روزهای شیرین‌ تعطیلات نوروزی است که کام برخی از هموطنان را تلخ می‌کند. در نوروز امسال نیز 9 نفر از هموطنان در محورهای مواصلاتی استان به دلیل بروز تصادفات جان باختند.

به گزارش یزدی نیوز بروز حوادث تلخ یکی از خاطرات ناگوار روزهای شیرین‌ تعطیلات نوروزی است که کام برخی از هموطنان را تلخ می‌کند. در نوروز امسال نیز ۹ نفر از هموطنان در محورهای مواصلاتی استان به دلیل بروز تصادفات جان باختند.
دقت نکردن و رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی، شاید برای برخی از رانندگان، چندان خطرآفرین به نظر نرسد اما اندک تخلفی ممکن است اکنون و آینده خانواده‌ای را به خطر بیندازد.
اگرچه نوروز امسال، اقدامات بسیاری برای کنترل محورهای مواصلاتی استان برای کاهش تخلفات رانندگی و بروز حوادث ناگوار انجام شد اما در نهایت در ۱۱۳ حادثه ترافیکی در این محورها، ۹ نفر در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

انجام ۱۷۵ ماموریت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: نوروز ۹۵ برای این مرکز پرحادثه بود و ۱۷۵ماموریت ترافیکی را تا پایان تعطیلات نوروزی در کل استان انجام دادیم.
«احمد دهقان» افزود: ماموریت خدمات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان امسال از ۲۵ اسفندماه تا صبح ۱۴ فروردین بود که به ۲ قسمت اورژانس بیمارستانی وپیش بیمارستانی تقسیم شده بود. به گفته وی، ماموریت‌های پیش بیمارستانی نیز در ۴۲ پایگاه در سراسر استان با ۱۰۰ دستگاه اورژانس انجام شده است که ۲۵۰ نفر پرسنل در این بخش، همکاری داشتند.
وی ادامه داد: وجود پایین بودن آمار حوادث ترافیکی در کشور در تعطیلات نوروزی امسال، متاسفانه آمار حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان بسیار بالا بود که توجه مسئولان و سازمان‌های مسئول را در این زمینه می‌طلبد.
دهقان گفت: ۱۱۳ تصادف در محورهای مواصلاتی استان در ایام تعطیلات نوروزی رخ داد که منجر به فوت ۹ نفر سرصحنه تصادف شد که متوسط سن آنها ۴۰ سال بود. به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در این حوادث ترافیکی۷۳۰‌نفر هم در بیمارستان‌ها بستری شدند و بقیه به طور سرپایی مداوا و مرخص شدند.
وی اظهار کرد: با توجه به رشد آمار حوادث ترافیکی در استان مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند تا دیگر شاهد رخ دادن این حوادث ناگوار در استان نباشیم.
مسئول مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان افزود: در حوزه اورژانس بیمارستانی از ۸ هزار تماس تلفنی برقرار شده با بخش فوریت‌های پزشکی ۳‌هزار مورد آن حوادث ترافیکی و بقیه مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بود.
دهقان ادامه داد: امسال تعامل مسافران با اورژانس ۱۱۵ بیشتر بود و امیدواریم با تعامل مردم و فرهنگ‌سازی شاهد خدمت رسانی بهتر و مطلوب تری از مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی به هموطنان باشیم.

انجام ۱۱۸ عملیات آتش نشانی در شهر یزد
اما حوادث نوروزی تنها به حوادث ترافیکی محدود نشد و بخشی از حوادث نیز در داخل شهر با تلاش ماموران آتش‌نشانی مدیریت شد. مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از انجام ۱۱۸ عملیات در تعطیلات نوروزی در شهر یزد خبر داد و افزود: این ماموریت‌ها شامل ۶۴ عملیات اطفای حریق و ۵۴ مورد حادثه بوده است.
«سیدعباس میرشمسی» اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی در کنار فعالیت ایستگاه‌های ثابت آتش نشانی، ایستگاه‌های سیار نیز در مراکز جمعیتی شهر برپا شده بود. وی ادامه داد: این ایستگاه‌ها در ۹ نقطه از شهر در دو شیفت صبح و ظهر از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و ۱۸ تا ۲۱:۳۰ دایر بود.
میرشمسی از جمله محل‌های استقرار ایستگاه‌ها را میدان شهید بهشتی، میدان شهید آقابابایی، دروازه قرآن، پارک کوهستان، بلوار دولت آباد، میدان امیرچخماق، میدان آیت الله خاتمی، میدان معلم و پارک هفتم تیر معرفی کرد. وی همچنین از دیگر خدمات به چاپ و نصب بنرهای آموزشی در مکان اسکان مسافران نوروزی و ارائه توصیه‌های ایمنی به مسافران نوروزی اشاره کرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از فعالیت ۱۸ نفر از ماموران سازمان به صورت شبانه روزی در ایام تعطیلات نوروزی در ایستگاه‌های ثابت و ۳۸۸۸ نفر ساعت حضور ماموران سازمان در ایستگاه‌های سیار خبر داد.
همشهری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..