جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد:

همکاری اصناف و مردم با ستاد کرونا استان شایسته تقدیر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد و جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان همکاری مردم و اصناف یزد در رابطه با رعایت محدودیت‌های مصوب این ستاد را خارج از تصور مسئولان و شایسته تقدیر دانست و ا‌ظهار امیدواری کرد: با تدوام این همکاری ها شاهد بهبود وضعیت استان در هفته‌های آینده باشیم.

به گزارش یزدی نیوز “احمد ترحمی” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد و جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ‌ در نشست خبری با خبرنگاران‌، همکاری مردم و اصناف استان یزد در رابطه با اعمال محدودیت‌های کرونایی هفته گذشته را خارج از تصور مسئولان و شایسته تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد: با رعایت روزافزون پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش شیوع بیماری ‌کرونا و مهار وضعیت اضطراری کنونی در استان باشیم.
ترحمی با تشکر از همراهی مردم استان یزد برای شکست بیماری کرونا، ادامه داد: خوشبختانه شاخص رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم استان روند افزایشی خوبی دارد و یزد باید همانند بسیاری از بخش‌های دیگر که سرآمد کشور است به الگوی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برای سایر نقاط کشور تبدیل شود.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان با تاکید بر اینکه مهار این بیماری نیازمند مجموعه اقدامات هماهنگ تمام بخش‌هاست، اظهار کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی استان که برای دو هفته آینده نیز تمدید و تشدید شده، با توجه به این نکته است که تنها استفاده از ماسک بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی نمی‌تواند منجر به مهار و مقابله با بیماری کرونا شود و قطعاً محدودیت‌های اعمال شده این روزها که با روند صعودی بستری‌ها در مراکز درمانی مواجه هستیم، در هفته‌های آینده تاثیرگذاری خود در کاهش شیوع بیماری را خواهد داشت.
وی ‌در رابطه با تعطیلی بانک‌ها و مشکلاتی که پس از تعطیلی بروز خواهد کرد، ‌افزود: البته این تعطیلی به صورت موقتی و تنها مربوط به مراجعات غیرضروی به بانکهاست و سایر فرآیندهای بانکی در قالب شبکه بانکداری الکترونیک و کشیک‌های آنلاین در حال انجام است و درحال انجام تمهیداتی برای جوابگویی بانکها به موارد اضطراری نیز هستیم تا پس از تعطیلی‌ یک هفته‌ای شعب با گستردگی مراجعات که احتمال شیوع بیماری را شدت می‌بخشد، نباشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندا‌ر تدفین فوتی‌های کرونایی قطعی را تنها در آرامستان خلدبرین یزد مجاز دانست و گفت: براساس سیاست‌های فعلی این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
ترحمی در پایان در مورد محدودیت‌های ‌رفت و آمد به مرکز استان، تصریح کرد: هرچند خروج خودروهای با پلاک بومی از مرکز استان مجاز است ولی همچنان تا پایان هفته ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به مرکز استان ممنوع می باشد.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..