قضاوت جشنواره فیلم کانادا توسط هنرمند ابرکوهی

«اصغر عباسی» هنرمند ابرکوهی به‌ عنوان داور بخش ثانویه جشنواره فیلم کانادا معرفی شد.

به دنبال حضور هم‌زمان فیلم «سِتین» به کارگردانی «اصغر عباسی» در جشنواره‌های فیلم آفریقا ۲۰۲۰، فیلم کانادا ۲۰۲۰، جشنواره فیلم تهران ۱۳۹۹ و فستیوال فیلم گینه، سازنده این اثر از سوی دبیر جشنواره فیلم کانادا به‌عنوان داور بخش ثانویه انتخاب شد.

عباسی در این‌ باره اظهار کرد: تعداد سه هزار و ۲۰۰ اثر از سراسر جهان به جشنواره مذکور ارسال شده که داوری ۱۰ فیلم در بخش ثانویه در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه، فیلمبرداری و تدوین بر عهده بنده گذاشته شده است.

این هنرمند ابرکوهی که اولین تجربه داوری در جشنواره‌های بین‌المللی را تجربه می‌کند، افزود: پیش‌ از این داوری دو دوره از جشنواره «سرزمین نور» را بر عهده داشتم اما در جشنواره‌های جهانی، انسان با بخش‌های گسترده‌تری از نگاه فیلم‌سازان مواجه می‌شود که به همان میزان کار، سخت‌تر و در قالبی استانداردتر انجام می‌پذیرد.

کارگردان فیلم «ستین» با بیان این که این تجربه برای فردی که دغدغه فیلم‌سازی به زبان جهانی را دارد بسیار مؤثر است، ادامه داد: در این جشنواره که با موضوع حفاظت از محیط‌زیست انسانی بود (محیط‌زیست انسانی به معنای دفاع از حقوق اولیه انسان برای ادامه بقا) بیشتر با فیلم‌هایی در مورد بزرگداشت ارزش محیط و طبیعت پیرامون انسان مواجه بودیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..