افزایش ۲۷ درصدی جابجایی مسافران نوروزی فرودگاه یزد

no-thumbs

مدیرکل فرودگاههای استان یزد با اشاره به افزایش 27درصدی تعداد مسافران نوروز از جابجایی بیش از 28 هزار و 384 مسافر در فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سعداله وطن خواه افزود: این تعداد مسافر در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ماه ۹۴ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۵ جابجا شده اند.
وی همچنین از نشست و برخاست ۲۸۰ پرواز در این فرودگاه در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: در مجموع پروازها از رشد ۱۸ درصدی و مقایسه تعداد اعزام و پذیرش مسافر امسال با نوروز سال ۹۴ حاکی از افزایش ۳ درصدی برخوردار بوده است.
مدیرکل فرودگاههای یزد افزود: همچنین در طول ایام تعطیلات نوروزی به لحاظ افزایش درخواست های مردمی ، تعداد ۸ پرواز داخلی به مقصد مشهد و ۲ پرواز خارجی به مقصد نجف برنامه ریزی و انجام شده است.
وطن خواه یادآور شد: در دو ماه پایانی سال گذشته نیز هفت پرواز شامل چهار پرواز در مسیر تهران – یزد و بالعکس ، دو پرواز در مسیر یزد – قشم و بالعکس و یک پرواز در مسیر مشهد – یزد و بالعکس به ناوگان هواپیمایی استان یزد اضافه شده است.
به گفته این مسئول عمده پروازهای خارجی هوایی امسال متعلق به عتبات عالیات و کشور عراق بوده که با استقبال خوبی مواجه شده و افزایش دو پرواز به نجف نیز گویای این استقبال بود.
هشت شرکت هواپیمایی داخلی و یک شرکت هوایی خارجی در فرودگاه یزد برنامه پرواز روزانه دارند و هفته ای ۱۳۰ نشست و برخاست هفتگی در فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد صورت می گیرد.
فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد ( زیر مجموعه اداره کل فرودگاههای استان یزد ) با ۱۲۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا در اراضی مسطحی به مساحت ۵۷۵ هکتار در غرب شهر یزد واقع است و حدود ۱۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.
به گزارش ایرنا، این فرودگاه در تیرماه سال ۹۳ به عنوان نهمین فرودگاه بین المللی کشور به ثبت رسید.

بخش نظردهی بسته شده است..