سکونت ۸۰ هزار دانشجو در خوابگاههای دانشگاه علوم پزشکی کشور

no-thumbs

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر 183 هزار دانشجو در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند گفت: 80 هزار دانشجو از این تعداد در خوابگاههای دانشجویی ساکن هستند.

به گزارش یزدی نیوز  جلال نژاد جواد روز سه شنبه در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و مدیر دانشجویی این دانشگاه در یزد افزود: از مجموع ۴۰۰ خوابگاه علوم پزشکی در کشور، ۱۱۰ خوابگاه استیجاری می باشند.
وی اظهار کرد:افزون بر یک چهارم این خوابگاهها، قدمتی بالای ۲۵ سال دارد و نوسازی و بهسازی این ساختمانها امری ضروری است.
معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم از آغاز عملیات ساخت مجتمع جدید خوابگاهی در آینده ای نزدیک در این استان خبر داد و گفت: این مجموعه خوابگاهی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و با زیر بنای هشت هزار متر مربع، ظرفیت اسکان ۴۰۰ دانشجو را دارد.
محمد رضا وفایی نسب افزود: با مساعدت های معاونت دانشجویی وزارتخانه و هماهنگی های صورت گرفته با دفتر فنی دانشگاه، مجتمع مذکور از استانداردترین و نمونه ای موفق از خوابگاههای دانشجویی در کشور می باشد.
وی همچنین بر ضرورت توجه به اقلیم هر استان در ساخت خوابگاههای دانشجویی و ضرورت بازنگری در نقشه های ابلاغی ساخت خوابگاههای دانشجویی به منظور صرفه جویی در هزینه و استفاده بهینه از فضای خوابگاهها تاکید کرد.
همچنین مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از خوابگاههای دانشجویی دختران و پسران و سلف سرویس دانشکده ها دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم بازدید کرد.
تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو اعلام شده است که یکهزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد در هشت مجتمع خوابگاهی ساکن هستند.
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نخستین دانشگاه علوم پزشکی است که بعد از انقلاب اسلامی توسط شهید صدوقی در یزد تاسیس شد.
به گزارش ایرنا،این دانشگاه در سال ۱۳۶۲ با پذیرش ۳۳ دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد.
در سطح کشور ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی دولتی وجود دارد .
 

بخش نظردهی بسته شده است..