ایجاد اشتغال در روستاها با نگاه به تحقق مهاجرت معکوس باشد

استاندار یزد با بیان اینکه اجرای طرح های اشتغالزایی در روستاهای استان نباید تنها بر رفع بیکاری متقاضیان موجود متمرکز باشد، افزود: از ظرفیت های موجود، برای ایجاد اشتغال قابل توجه، در راستای تحقق مهاجرت معکوس به روستاها استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که به منظور بررسی برنامه های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای شهرستان های اشکذر و ابرکوه و تشریح برنامه های “توسعه اشتغال و کارآفرینی صنعت آب و فاضلاب” و “ایجاد اشتغال مولد در حوزه تعاون” ذیل برنامه های بند الف تبصره ۱۸ و با حضور ویدیو کنفرانسی مدیران دستگاه ها برگزار شد ،با اشاره به اهمیت طرح های اشتغالزایی در روستاهای استان، عنوان کرد : نظارت بر اجرای برنامه ها بسیار مهم بوده و در فواصل زمانی مختلف گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های مسئول اعلام شود.
وی ادامه داد: باید از ساختارهای موجود در شهرستان ها از جمله شوراهای اسلامی برای نظارت و نقش آفرینی در اجرای طرح ها بهره گرفته شود.
دکتر طالبی با بیان اینکه اجرای طرح های اشتغالزایی در روستاهای استان نباید تنها بر رفع بیکاری متقاضیان موجود متمرکز باشد، افزود: از ظرفیت های موجود، برای ایجاد اشتغال قابل توجه، در راستای تحقق مهاجرت معکوس به روستاها استفاده شود.

استاندار در انتها با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص جذب اعتبارات تبصره ۱۸ در استان گفت : در برخی حوزه ها شاهد جذب اعتبارات فراتر از سهمیه ملی بوده ایم و باید در بخش های دیگر نیز عملکردی مشابه داشته باشیم.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..