استاندار یزد در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا:

حمایت ها و کمک های وزارت بهداشت به استان، متناسب با نقش آفرینی ملی یزد در این حوزه باشد

استاندار در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور معاون وزیر بهداشت برگزار شد تاکید کرد: یزد، مسئولیت ملی را در حوزه درمان به دوش می‌کشد و انتظارها این است که حمایت وزارت بهداشت نیز متناسب با این جایگاه باشد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر طالبی در این نشست که با حضور دکتر قاسم جان بابایی؛ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر میرمحمدی؛ رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، دکتر جوکارنماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، نمايندگان حوزه بهداشت و درمان استان و جمعی از مسئولین برگزار شد، با اشاره به اقدامات هماهنگ صورت گرفته در استان در زمینه مقابله با کرونا عنوان کرد: نمایندگان استان پیش از آغاز به کار رسمی مجلس، با ستاد استانی کرونا همراه بوده و در نشست ها حضور داشتند و به صورت مستمر از نظرات آنها بهره برده ایم.
استاندار با بیان اینکه در استان برای ایجاد انگیزه کادر بهداشت و درمان اقداماتی را صورت داده ایم افزود : نکته مورد تاکید کادر بهداشت و درمان، تبدیل وضعیت ها و رفع کمبود های نیروی انسانی بوده که علی رغم مکاتبات صورت گرفته از سوی استان با مرکز، اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

وی افزود: خواستار و پیگیر توجه به مطالبات کادر بهداشت و درمان از سوی وزارت بهداشت هستیم و امیدواریم اقدامات مناسبی در این راستا سامان یابد.
دکتر طالبی با تاکید بر لزوم تقویت استراتژی مشخص برای تعریف چگونگی فعالیت دستگاه های مختلف کشور در مواجهه با کرونا گفت: وزارت بهداشت می‌تواند پیشنهادات مشخص خود را درباره نوع عملکرد و کمکی که دستگاه ها می‌توانند برای مواجهه با کرونا داشته باشند، در ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه دهد.

وی در انتها با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی یزد به اتباع و مهاجرین از دیگر استان ها تاکید کرد: یزد مسئولیتی ملی در حوزه درمان را به دوش می‌کشد و انتظارها این است که کمک ها و همراهی های وزارت بهداشت نیز متناسب با این جایگاه باشد.

منبع:استانداری یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..