پیشگیری قبل از درمان مورد توجه باشد/ هزینه‌های بیمارستانی بالا برای درمان کرونا

قائم مقام شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به ضرورت کاهش قیمت‌ها برای تقویت دسترسی عموم مردم به ماسک گفت: هز ینه‌های بیمارستانی برای درمان کرونا برای مردم و دولت سنگین است و باید پیشگیری قبل از درمان مورد توجه باشد.

به گزارش  یزدی نیوز آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی در نشست هم‌اندیشی با مسئولان و فعالان گرو‌‌ه‌های مختلف جهت تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مرحله سوم کمک‌های مومنانه بیان کرد: تلاش و همت همه افرادی که در مرحله اول و مرحله دوم کمک‌های مومنانه خود را بی دریغ انجام دادند به ویژه خیرین، بازاریان و کسبه معززی که در این زمینه تلاش کردند شایسته تقدیر است.

قائم مقام شورای حوزه‌های علمیه استان یزد با تاکید بر تلاش جدی در بهبود وضعیت معیشتی و رفع مشکلات جامعه به ویژه در موضوعات اقتصادی گفت: ضروریست گروه‌ها و اقشار مختلف آسیب‌پذیر به ویژه افرادی که در دوره‌های قبل حمایت نشده‌اند در مرحله سوم کمک‌های مومنانه شناسایی شوند.

مدرسی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و مدافعان سلامت افزود: آموزش همگانی به ویژه برای خانواده‌ها به ویژه نکات لازم در قرنطینه خانگی برای کسانی که امکانات خاصی ندارند مورد توجه نهادهای بهداشتی و فرهنگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است دسترسی عموم مردم به ماسک تقویت شود و با برنامه‌ریزی دقیق و در نظرگرفتن توان مالی همه اقشار جامعه به ویژه گروه‌های کم درآمد و خانواده‌های پرجمعیت قیمت ماسک بازبینی و اصلاح شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: حوزه علمیه و طلاب برای همکاری در موضوعات مختلف ناشی از کرونا آمادگی کامل را دارند و از عموم مردم نیز می‌خواهیم با انگیزه و باور جهادی برای حل مشکلات یکدیگر را یاری کنند.

مدرسی اظهار داشت: در شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا خدمات بیمه بیکاری باید به شکلی عمومی‌تر شامل حال کسانی بشود که حتی بیمه هم نیستند اما در این شرایط آسیب دیده‌اند و با مشکلات جدی روبه رو هستند.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمانی افزود: هزینه بیمارستان برای بیماران کرونایی تقریبا هر شب به صورت میانگین یک میلیون تومان است و این هزینه برای بعضی از خانواده که حمایت و پوشش بیمه‌ای ندارند بسیار سنگین است و هزینه‌هایی نیز برای دولت دارد که در این زمینه باید به صورت همگانی پیشگیری را قبل از درمان مورد توجه قرار داد.

قائم مقام شورای حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: بازاریان از ابتدای دچار شدن جامعه به ویروس کرونا تاکنون هر کجا مردم نیاز داشته‌اند در صحنه بوده‌اند و در کنار بازاریان حضور و ایفای نقش هر چه بیشتر صنعتگران، فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و سایر گروه‌های توانمند نیز می‌تواند در حل مشکلات مردم موثر واقع شود.

مدرسی در پایان با تاکید بر مسجد محوری در برنامه‌های مختلف به ویژه کمک‌های مومنانه بیان کرد: در کنار توجه ویژه به رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی، موضوعات معنوی به ویژه استغفار و استغاثه دارای اهمیت بوده و لازم به توجه بیشتر است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..