مدیر کل میراث فرهنگی یزد خبر داد

۵۰ هزار اسکان مجاز یزد مبرا از ابتلا به کرونا

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با تاکید بر ایمن بودن محیط هتل‌ها و مراکز مجاز اقامتی تاکید کرد: تاکنون از ۵۰ هزار اسکان در مراکز مجاز اقامتی استان، هیچ موردی از ابتلا به کرونا مشاهده و گزارش نشده است.

«سیدمصطفی فاطمی»  ضمن تاکید بر این که از ۵۰ هزار اسکان در مراکز مجاز اقامتی در استان در سال جاری هیچ موردی از ابتلا به کرونا مشاهده نشده است، اظهار کرد: گردشگری مسئولانه، مسئله‌ای است که متاسفانه هنوز به خوبی فرهنگ‌سازی نشده و به وفور با سفر، مورد اشتباه قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که مراکز اقامتی مجاز به عنوان بخشی از سفر و گردشگری مسئولانه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشتاز هستند، گفت: نه تنها هیچ گردشگری در هتل‌ها و اقامتگاه‌های مجاز یزد بلکه تاکنون گزارشی مبنی بر کرونایی شدن پرسنل این مراکز نیز صادر نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد با تاکید بر این که تعهد و احساس مسئولیت مهمترین عوامل در گردشگری مسئولانه است، گفت: هتل‌ها و اقامتگاه‌های مجاز نسبت به سلامت گردشگران بسیار متعهد هستند، علاوه بر آن، نظارت بر این مراکز از سوی چند دستگاه، بر شدت رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزوده است.

فاطمی در پایان با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی سفر مسئولانه اظهار کرد: تمام هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز استان یزد آمادگی گردشگری مسئولانه را داشته و ضروری است برای جلوگیری از خسارت بیش از حد به این صنعت، گردشگری مسئولانه فرهنگ‌سازی شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..