گشوده شدن فصل جدید همکاری‌ استاندارد و دانشگاه آزاد یزد

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: از طریق انجام فعالیت‌های مشترک، فصل جدیدی از همکاری‌های استاندارد و دانشگاه آزاد یزد گشوده می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا زارع بنادکوکی اظهار داشت: از آنجایی که این دانشگاه جزء اولین‌ها در حوزه آموزش عالی استان است با توجه به قدمت، بنیه علمی ـ پژوهشی و امکانات بالفعل آزمایشگاهی و کارگاهی خوبی که دارد می‌تواند یاور اداره کل استاندار در حوزه‌های توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و استاندارد سازی باشد.

وی ادامه داد: جای آزمایشگاه‌های مرجع به ویژه در حوزه صادرات و واردات به واسطه لزوم تعیین ماهیت کالا‌های اظهاری توسط ارباب رجوع در استان یزد خالی است که دانشگاه آزاد یزد با توجه به ارتباط دیرینه‌ای که به واسطه همکاری‌های آزمایشگاهی با این اداره کل داشته است می‌تواند با گرفتن استاندارد ۱۷۰۲۵ کشوری شود و در بر داشتن این بار بزرگ از زمین، پیشقدم و پیشرو باشد.

این مقام مسئول گفت: کار دیگری که دانشگاه آزاد اسلامی یزد می‌تواند انجام دهد آن است که درس اختیاری آموزش مبانی استاندارد را که سبب افزایش آگاهی‌های دانش جویان از مفاهیم استاندارد می‌شود را وارد سرفصل‌های آموزشی خود کند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی یزد نیز گفت: این دانشگاه با نگاهی نو به آموزش عالی و تحصیلات، به دنبال آن است که فارغ التحصیلانش، عالم، ماهر و هنرمند باشند و صرف داشتن مدرک دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی وارد بازار کار نشوند.

نوید نصیری زاده ادامه داد: با هدایت دانش جویان به سمت گذراندن دروس کارآفرینی، زمینه‌های کاربردی شدن دروس و تحصیلات آنان تقویت می‌شود، به گونه‌ای که پس از ورود به بازار کار و به ویژه صنعت می‌توانند آموخته‌های خود را در عمل پیاده سازی کنند.

وی تأکید کرد: با این روش تربیت دانشجو، صنعت نیز اعتماد بیشتری به دانشجوپیدا می‌کند و به صورت غیر مستقیم و تا اندازه‌ای نامحسوس، دغدغه دیرینه مسئولین به خاطر جدایی دانشگاه و صنعت نیز برطرف می‌گردد.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..