قصه دوچرخه‌های اشتراکی یزد به سر رسید

عضو شورای شهر یزد از راه اندازی دوچرخه‌های اشتراکی خبر داد و در مورد نحوه ثبت‌نام و استفاده مردم از این دوچرخه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

«الهه جورابی» در حاشیه مراسم افتتاح دوچرخه‌های اشتراکی ضمن اشاره به ضرورت کنترل ترافیک با استفاده از دوچرخه در شهر گفت: بیش از ۳۰۰ هزار موتور سیکلت در یزد وجود دارد که این حجم بالا، در کنار آمار بالای تصادفات سبب ایجاد فضاهای ناامنی در سطح شهر شده است.

وی افزود: استفاده از دوچرخه به خصوص دوچرخه‌های هوشمند مجهز به جی‌پی‌اس و دارای قفل نرم‌افزاری، سیستم متنوع و قابل توجهی است که می‌تواند در مدیریت شهری و ترافیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به این نکته که ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در یزد نیازمند برنامه‌ریزی مدون است، گفت: در مرحله نخست این طرح، باید فرهنگ استفاده صحیح از دوچرخه به ویژه دوچرخه اشتراکی در یزد نهادینه شود تا بتوان بدین واسطه، گام بزرگی در استفاده شهروندان از وسایل نقیله پاک برداشت.

جورابی تعویق در اجرای این طرح شهری را محدود به شیوع بیماری کرونا و همچنین تجهیز این سیستم دانست و گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت https://bike.yazd.ir نسبت به ثبت نام مشخصات خود برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی اقدام کنند.

«امین عطاران» سرمایه‌گذار طرح دوچرخه‌های اشتراکی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون حدود ۲۶۰ نفر برای این طرح ثبت نام کرده و ۵۰ سفر نیز انجام شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..