بیمارستان ابرکوه اکسیژن‌ساز ندارد

رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه مشکل اصلی و عمده‌ی این مرکز برای درمان بیماران کرونایی را تامین اکسیژن خواند.

«علی‌اکبر عسکرنژاد» اظهار کرد: گر چه طی دو هفته گذشته ۳۰ عدد کپسول اکسیژن خریداری شده اما راه‌حل اصلی رفع مشکل اکسیژن، خریداری دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری با ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال است که جز با مشارکت خیرین محقق نمی‌شود.

وی از ابتلای ۴۵ بیمار کرونایی در بخش بستری بیمارستان خبر داد و گفت: روزانه پنج بیمار کرونا مثبت به تعداد مبتلایان بیمارستان ابرکوه افزوده می‌شود که این عدد طی دو هفته گذشته به ۷۰ نفر رسیده به طوری که در حال حاضر تعداد کل مبتلایان به کرونا بیش از ۸۰۰ نفر و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز ۴۰ نفر است.

عسکرنژاد ادامه داد: به علت رشد بی‌رویه مبتلایان به بیماری کرونا، بخش آی.سی.یو جنرال بیمارستان که دارای پنج تخت بود، به بخش آی.سی.یو کرونا تبدیل و تعداد سه تخت دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون به علت مراجعه زیاد بیماران کرونایی علاوه بر دو لاین بخش عفونی، قسمتی از بخش داخلی بیمارستان نیز به این بیماران اختصاص یافته است که با پیگیری‌های انجام شده سه متخصص داخلی و یک متخصص عفونی وظیفه خدمت‌رسانی به این بیماران را بر عهده دارند.

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا علت اصلی اوج‌گیری کرونا در یک ماه اخیر را بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستوالعمل‌های پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی بهترین اقدام برای کنترل و مقابله با شیوع هر چه بیشتر این ویروس خطرناک، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا از سوی آنهاست.

به دنبال درخواست رئیس بیمارستان مبنی بر مشارکت‌های مردمی جهت خرید دستگاه اکسیژن‌ساز، کمپین «هر نفر حداقل ۲۰ هزار تومان» در ابرکوه توسط گروه‌های مختلف مردمی در فضای مجازی راه‌اندازی شده تا بار دیگر شاهد ورود مردم ابرکوه به این حوزه باشیم.

 

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..