وجود قریب ۵۵ هزار موقوفه و رقبه در یزد

no-thumbs

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی احکام و قوانین وقف بین اقشار مختلف جامعه، گفت: هم‌اکنون استان یزد دارای 11 هزار و 900 موقوفه و 43 هزار رقبه است.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام "غلامرضا عادل"  با اشاره اجرای برنامه‌های ترویجی و تبلیغی منسجم در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال گذشته، اظهار کرد: واقفین خیراندیش یزدی با درک صحیح از نیاز زمان خود اقدام به وقف در زمینه‌های مختلف کرده‌اند.

وی توجه به مسائل اجتماعی، مذهبی، خیریه‌ای، مسجد و حسینیه را از جمله نیات وقف‌های ثبت شده در سال گذشته دانست و بیان کرد: در سال ۹۴ تعداد ۶۸ موقوفه جدید با نیات مختلف در استان به ثبت رسیده است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به نیازهای امروزی جامعه برای وقف، گفت: موضوعاتی از قبیل آموزش و درمان، حمایت از نخبگان علمی جامعه، ازدواج، مسکن و ورزش در حوزه جوانان، ترویج فرهنگ شهید و شهادت و تبلیغ دین به شیوه‌های مدرن از جمله نیات جدید بوده است که امروز باید مورد توجه متمکنین جامعه قرار گیرد .

عادل با اشاره به ضرورت آگاهی‌بخشی احکام و قوانین وقف برای اقشار مختلف جامعه و مستأجرین اوقاف، افزود: در حال حاضر، استان یزد دارای ۱۱ هزار و ۹۰۰ موقوفه و ۴۳ هزار رقبه است.

 وی اجرای عمومی نیات واقفین که یکی از اصلی‌ترین وظایف متولیان امر وقف است را از جمله موارد حائز اهمیت در راستای مدیریت و استفاده از موقوفات عنوان کرد و ادامه داد: بیان احکام و مسائل وقف از طریق ابزارهای مختلف رسانه‌ای از جمله برنامه‌های سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد بوده است.

مدیر کل اوقاف استان در ادامه راه‌اندازی سامانه جامع بانک اطلاعات، مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف یزد در سال گذشته دانست و بیان کرد: استفاده از ابزار‌های نوین الکترونیکی مدیریتی نقش مهمی در شفاف‌سازی مالی، گزارش‌گیری منظم و دقیق متولیان وقف ایفا می کند.

وی با اشاره به صدور ۱۲ هزار مفاصاحساب موقوفات و صدور ۱۳۶ فقره نظریه مصرف موقوفات در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه یزد با تشکیل مراکز مشاوره وقف نیات جدید و نیازهای روز را به افرادی که قصد وقف دارند، تذکر می‌دهند و در نهایت واقفین با تصمیم قطعی خود نسبت به انجام وقف اقدام می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عادل، اخذ ۸۴۴ سند مالکیت برای موقوفات و تنظیم بیش از شش هزار و ۸۰۰ فقره اجاره‌نامه در سال ۹۴ را یادآور شد و تصریح کرد: حفظ و صیانت از حقوق موقوفات و جلوگیری از تصرف رقبات از جمله اولویت‌های مهم در سازمان اوقاف و امور خیریه یزد است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..