در نشست مشترک استاندار یزد با خیرین حوزه سلامت تاکید شد:

مشارکت بخش خصوصی برای تامین اقلام بهداشتی و درمانی مراکز درمانی استان

نشست مشترک استاندار یزد با خیرین حوزه سلامت، به منظور تامین اقلام بهداشتی و درمانی مراکز درمانی با مشارکت بخش خصوصی و همچنین تامین نیازهای اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله تامین ماسک رایگان برگزار شد.

به گزارش  یزدی نیوز دکتر طالبی در نشست مشترک با خیرین حوزه سلامت استان که با حضور برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و حضور ویدیو کنفرانسی مدیران استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تجربه موفقی از حضور و مشارکت خیرین و دیگر اقشار جامعه در ماه های ابتدایی کرونا داشتیم، افزود: این تجربه موفق یکی از بهترین تجارب همراهی و همکاری مردم در مدیریت کرونا در سطح کشور بود، به گونه ای که نمود آن را در صحبت های مقام معظم رهبری دیدیم.
استاندار با اشاره به کمبود اعتبارات دولت در حوزه های مختلف، عنوان کرد: امیدواریم اقشار مختلف مردم با همان روحیه ای که در روزها و ماه های ابتدایی کرونا به میدان آمده بودند، اکنون نیز حضور و مشارکت جدی ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه وضعیت استان با ماه های ابتدایی قابل مقایسه نیست گفت: در حال حاضر به دلیل حجم بالای بیماران و بستری ها، با کمبودهایی در حوزه بهداشت و درمان مواجه هستیم.
دکتر طالبی با بیان اینکه در خصوص کمک های معیشتی نیز باید اقدامات جدیدی سامان داده شود افزود: تامین تجهیزات جدید بیمارستانی نیز از جمله نیازهای استان بوده که امیدواریم با حمایت های خیری شاهد تامین هر چه سریعتر آنها باشیم.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کاهش قیمت ماسک را در استان پیگیری میکنیم افزود: با اینهمه، توزیع رایگان ماسک بین اقشار کم درآمد را نیز دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه حاضرین در جلسه نماینده ای از خیرین بخش خصوصی هستند گفت: باید این حس مسئولیت به دیگر نمایندگان بخش خصوصی منتقل شود.
دکتر طالبی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برای مقابله با کرونا از تمامی اختیارات خود استفاده کرده ایم افزود: به منظور مقابله بهتر با بیماری کرونا، تمامی پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مرجع تخصصی نظر دهی در خصوص این بیماری را دنبال کرده ایم.

 

منبع:استانداری یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..