وضعیت بحرانی مراتع و دامداران ندوشن به دلیل خشکسالی

no-thumbs

مدیرکل و کارشناس مدیریت بحران استان با حضور در بخش ندوشن از مناطق این بخش بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات بحران خشکسالی های منطقه قرار گرفتند.

به گزارش یزدی نیوز  با حضور معاون فرماندار شهرستان میبد، بخشدار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی دامداران مسائل ندوشن مطرح و بررسی گردید.

وی در حاشیه این بازدید گفت: ندوشن یکی از قطب های دامپروری استان است که قریب به ۱۰۰ هزار راس دام در این بخش نگهداری و پرورش  داده می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان افزود: شغل اکثریت مردم این منطقه دامداری است که متاسفانه کم آبی در زمینه دامداری به صورت بحران در آمده است و باید در این زمینه اقدام کرد.

گرانی علوفه، عدم تمدید صحیح وام های دریافتی، مشکلات بیمه ای دامداران، عدم پرداخت تسهیلات مناسب و کم بهره، نبود راه های دسترسی و خرابی راه های موجود به مراتع برای دامداران ، خشکسالی شدید در مراتع، مشکل فروش دام و عدم آبرسانی سیار از مهمترین موضوعاتی بود که در این سفرمورد بررسی قرار گرفت.

محمد حسین امامی در این خصوص گفت: امیدواریم نشست هایی با حضور مسئولین بانکی و مسئولین شهرستان در آینده نزدیک تشکیل شود تا بخشی از مشکلات این شهر مرتفع گردد.

وی پس از جلسه با تیم همراه، از تاسیسات آب شرب، منبع آب ندوشن و مراتع و دامداری های ندوشن بازدید نمود.
 

بخش نظردهی بسته شده است..