ظرفیت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی یزدمثال‌زدنی است

no-thumbs

نائب رئیس مرکز تحقیقاتی اپیدمیولوژی محیطی بارسلونا کشور اسپانیا در بازدید از طرح کوهورت شاهدیه یزد، اظهار کرد: ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی یزد مثال‌زدنی است.

به گزارش یزدی نیوز  پروفسور "جوردی سانیر" در جریان بازدید از طرح کوهورت شاهدیه در استان یزد، با اشاره به ظرفیت زیرساخت‌های فیزیکی و انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت:‌ فضای علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یزد، بستر مناسبی برای پرورش ایده‌های جدید و نوآورانه است.

وی نحوه اجرای طرح کوهورت را در شاهدیه یزد‌ مثال‌زدنی دانست و بیان کرد: استان یزد، استانی پیشتاز در تولید و تقویت دستاوردهای جدید علوم پزشکی و دیگر رشته‌های دانشگاهی است.

پروفسور جوردی سانیر با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و مرکز تحقیقاتی اپیدمیولوژی محیطی بارسلونا، تصریح کرد: تبادل نظر پیرامون طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی به ویژه طرح کوهورت شاهدیه از جمله راهکارهای موثر در راستای کسب نتایج بزرگ و ارزشمند است.

"امیر هوشنگ مهرپرور" معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد مهاجرت بسیار کم شهرستان شاهدیه را از جمله مهمترین عوامل انتخاب شاهدیه به عنوان محل اجرای آزمایشی طرح کوهورت دانست و بیان کرد:‌ این طرح، مطالعاتی آینده‌نگر است که در آن، افراد یک منطقه در یک بازه زمانی ۱۰ ساله، به صورت منظم در فواصل زمانی خاص مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

طرح کوهورت از اردیبهشت سال گذشته به صورت پایلوت با هدف جلوگیری از عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیردار در مرکز بهداشت شاهدیه یزد شروع به کار کرده است.

بررسی تازه‌های آلودگی هوا و بازدید از کوهورت زنان باردار در بیمارستان دکتر مجیبیان یزد از جمله برنامه‌های سفر دو روزه پروفسور جوردی سانیر نائب رئیس مرکز تحقیقاتی اپیدمیولوژی محیطی بارسلونا در یزد است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..