دیوان شاعر و پیشکسوت فرهنگی یزد منتشر می‌شود

no-thumbs

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام کرد: به زودی دیوان حاج "حسین ملک" شاعر و پیشکسوت فرهنگی یزد، به زیور طبع آراسته می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز "علی غیاثی ندوشن" در آیین بزرگداشت مرحوم حاج "حسین ملک" شاعر و پیشکسوت فرهنگی یزد که ریاست انجمن ادبی کتابخانه وزیری را برعهده داشت، ضمن اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: فقدان این شاعر آیینی و برجسته برای استان یزد باعث تاسف است.

وی در ادامه، اخلاق، منش نیک و تواضع را از ویژگی‌های بارز مرحوم حاج حسین ملک عنوان کرد و گفت: انجمن ادبی کتابخانه وزیری که ریاست آن را این شاعر گرانقدر برعهده داشت، یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های ادبی کشور به شمار می‌رود که هنوز محفل آن گرم و پربار است.

مدیر کل ارشاد یزد با اشاره به سابقه بیش از ۴۰ سال انجمن ادبی کتابخانه وزیری یزد، تصریح کرد: با انتخاب دکتر "محمود الهام بخش" به عنوان رئیس جدید، امیدواریم این محفل ادبی همچنان فعالیت آن استمرار داشته باشد.

غیاثی ندوشن که در حضور جمعی از شعرا در محل کتابخانه وزیری یزد سخن می‌گفت، در پایان نیز از رویکرد خریداری کتاب توسط این اداره کل خبر داد و افزود: خرید کتاب شعرای یزد در اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است.

گفتنی است؛ در این مراسم جمعی از شعرای استان، اشعاری را درباب وصف خصایل اخلاقی  و فرهنگی این شاعر مرحوم قرائت کردند و دکتر "محمود الهام بخش" نیز به عنوان ریاست جدید انجمن ادبی کتابخانه وزیری یزد معرفی شد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..