رشد چهار درصدی اهدای خون در استان یزد

no-thumbs

مدیر کل انتقال خون یزد با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز امسال یکهزار و 165 نفر در این استان خون خود را اهدا کردند گفت: این میران نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

به گزارش یزدی نیوز تقی تقوایی با اشاره به اینکه در این مدت مجموعا یکهزار و ۳۸۳ نفر به پایگاههای انتقال خون مراجعه کردند افزود: یکهزار و ۱۶۵ نفر از این تعداد موفق به اهدای خون شدند.
وی با تقدیر از اهدا کنندگان خون، تعداد افراد خون دهنده مستمر در این مدت را ۵۴ درصد بیان و اظهار کرد: از مجموع اهدا کنندگان ۹۸درصد مرد و مابقی زن بودند.
مدیر کل انتقال خون استان یزد ادامه داد: همچنین از مجموع اهدا کنندگان ۳۲ درصد با سابقه و ۱۴ درصد بار اول خون خود را اخدا کرند.
تقوایی اضافه کرد: در این مدت یک هزار و ۶۷۰ واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی و بیمارستان های استان ارسال شد و در اختیار بیماران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده ۲۲۰ واحد خونی و فرآوردهای آن به استانهای همجوار که نیاز به خون داشتند ارسال شد.
مدیر کل انتقال خون یزد یاد اور شد: در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته یکهزار و ۳۷۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده بودند که از یکهزار و ۱۱۲ نفر انها خونگیری بعمل امد.
وی گفت: خون اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، زایمان و بسیاری از بیماریها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.
تقوایی، نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،Bایدز و بیماری های مقاربتی بیان کرد.
متوسط اهداکنندگان خون در استان یزد به ازای هر یکهزار نفر ۳۹ نفر است در حالیکه این رقم در کشور ۲۷ نفر است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون چهار پایگاه انتقال خون در یزد، اردکان و میبد فعال است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..