معاون توانبخشی بهزیستی یزد:

۱۱۰ کودک مبتلا به اوتیسم در استان یزد زندگی می‌کنند

no-thumbs

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد با اشاره به ضرورت آگاه سازی علائم بیماری اوتیسم اعلام کرد: 110 کودک مبتلا به اوتیسم در استان یزد زندگی می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر "محمدحسین غنیمت" در مراسم گرامیداشت روز جهانی "آگاه‌سازی اوتیسم" با اشاره به بروز رفتارهای غیرطبیعی در کودکان ‌قبل از سنین یک و دو سالگی به صورت معمول، اظهار کرد: بعضاً نیز علائم بیماری اوتیسم در سنین زیر سه سال ظاهر می‌شود در حالی که کودک حتی تا ۱.۵ یا دو سالگی دارای رشد عادی بوده است.

 وی در مورد این بیماری تصریح کرد: اوتیسم به مجموعه‌ای از اختلالات رشدی گفته می‌شود که مهارت‌های کلامی و غیر‌کلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی در کودکان را به طور معنی‌داری تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

معاون بهزیستی استان با اشاره به تأثیر اوتیسم بر اغلب جنبه‌های رشدی، اجتماعی، آموزشی و شناختی کودک، افزود: متأسفانه تاکنون آزمایشات بیولوژیکی خاصی برای بیماری اوتیسم کشف نشده و تمام تشخیص‌های مربوط به آن به روش بالینی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، غنیمت، مرکز بقاء را تنها مرکز توانبخشی روزانه اختلالات طیف اوتیسم بهزیستی استان عنوان کرد و ادامه داد:‌ بیش از ۱۱۰ کودک مبتلا به اوتیسم در استان وجود دارد که در مرکز بقاء نسبت به ارائه اختلالات نافذ رشدی آنها اقدام می‌شود.
 

بخش نظردهی بسته شده است..