هوای یزد گرم می‌شود/گزارش بیشترین بارندگی‌های استان از اردکان

no-thumbs

کارشناس پیشبین هواشناسی استان یزد با ارائه گزارش بارندگی‌های اخیر در استان، کاهش دمای امشب استان و بروز یخبندان به ویژه در مناطق کوهستانی و پس از آن برای روزهای آتی روند افزایشی دما را پیش‌بینی کرد.

به گزارش یزدی نیوز "محمدرضا شیرغلامی"با اشاره به جبهه ناپایدار جوی مستقر بر آسمان استان و بروز بارش‌های پراکنده در استان، بیشترین این بارش‌ها را با ۱۱.۵ درصد مربوط به شهرستان اردکان اعلام کرد.

وی به بارندگی ۴.۹ میلیمتری شب گذشته‌ی شهر یزد نیز اشاره کرد و گفت: کمترین بارندگی استان نیز با ۳.۵ میلی‌متر از شهرستان تفت گزارش شده است.

شیرغلامی در مورد پیش‌بینی هوای استان در روزهای آتی، اظهار کرد: دمای هوای استان امشب به ویژه در مناطق سردسیر و کوستانی به زیر صفر خواهد رسید ولی در روز‌های آینده روند گرم شدن را در پیش خواهد گرفت.

وی نسبت به خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق کوهستانی استان به دنبال کاهش دمای هوا هشدار داد.

این کارشناس هواشناسی، سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته را با دمای منهای چهار و پنج درجه سانتیگراد به ترتیب مربوط ده‌بالا و بیداخوید در شهرستان تفت و گرمترین نقطه استان را بافق با دمای ۲۵ درجه اعلام کرد.

شیرغلامی با اشاره به بارش برف در روزهای ابتدای سال جدید در استان، افزود: بیشترین میزان بارش برف در استان مربوط به خرانق با ۷ سانتی‌متر و کمترین میزان بارش برف در استان با ۲ و ۲.۵ سانتی‌متر مربوط به شهرستان‌های میبد و تفت بوده است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..