افزایش یکهزارو ۲۰۰ واحدی شاخص کل بورس یزد

مدیر بورس منطقه ای یزد از افزایش بیش از یکهزارو 200 واحدی شاخص کل بورس یزد در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر جعفری اظهار کرد: بر اساس آمار سامانه معاملات بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۱ فروردین، شاخص کل با ۱۲۶۱ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۸۱ هزار و ۴۸۰ واحد رسید.
وی افزود: شاخص بازار اول با ۹۲۳ واحد افزایش به رقم ۵۷ هزار و ۹۲۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۲۵۱۹ واحد افزایش، عدد ۱۷۲ هزار و ۷۸۷ واحد را تجربه کرد.
وی ادامه داد: در پنج روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۲۹۶ میلیارد ریال بالغ شد و ۱۱۵ میلیون سهم و حق تقدم مورد معامله قرار گرفت.
مدیر بورس یزد خاطر نشان کرد: از این میزان سهام معامله شده ۵۷ درصد از آن توسط سهامداران یزدی خریداری و ۴۳ درصد آن به معاملات ناشی از فروش سهام اختصاص داشت.
جعفری افزود: در هفته گذشته ۵۳ نفر سهامدار جدید جهت سرمایه گذاری وارد بورس یزد شدند.
وی ادامه داد: در این هفته محصولات چوبی با ۲۲.۸۸ درصد، ماشین آلات و دستگاه های برقی با ۱۱.۲۴ درصد، زارعت و خدمات وابسته با ۸.۲۷ درصد، استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف با ۶.۷۴ درصد و بانک ها و موسسات اعتباری با ۵.۷۵ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا، بورس منطقه ای یزد در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شد و اکنون با چهار تالار معاملاتی و حدود ۴۰ دفتر معاملاتی در استان یزد در حال فعالیت است.

بخش نظردهی بسته شده است..