بازتاب وسیع خبر دروغ سیزده تابناک یزد/ روزهای پر فراز و نشیب سرو کهن ابرکوه

تابناک یزد دیروز به مناسبت سیزده نوروز با انتشار خبر دروغ سیزده باعنوان "اتش گرفتن سرو 4000ساله ابرکوه"سعی کرد حساسیت مردم و مسئولان را به محیط زیست بیشتر جلب نماید.

به گزارش یزدی نیوزبدنبال انتشار این خبر که بازتاب زیادی در سایتهای خبری و شبکه های اجتماعی داشت برخی مسئولان تهدید به شکایت کردند که به نظر می رسد این هم دروغ سیزده است. این در حالی است که مسائل و مشکلات زیست محیطی از دغدغه های اصلی مردم یزد است.

با این حال ،تلاش همکاران رسانه ای و رسانه ملی برای پیگبری ماجرا قابل تقدیر است و امیدواریم همکاران رسانه ای درباره سایر مسایل زیست محیطی هم پیگیر این گونه مسائل باشند.

به هر حال ،بررسی های تابناک نشان می دهد سرو قدیمی ابرکوه طی سالیان گذشته با چالش های جدی مواجه بوده است به طوریکه محافل و ارگان های مختلفی در گیر و دار ساماندهی و کمک به بهبود وضعیت تهدیدآمیز این سرو قدیمی بوده اند که یا کاری صورت نداده بودند و یا به صورتی غیر کارشناسانه اقداماتی را به انجام رسانده بودند که سلامت این درخت را به صورتی جدی مورد تهدید قرار داده بود.

سرو ابرکوه که در شهر ابرکوه واقع در استان یزد قرار دارد به روایتی پیرترین موجود زنده دنیاست و گردشگران داخلی و خارجی زیادی جهت بازدید از آن به این منطقه مراجعه می کنند.سرو ابرکوه روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته که نیازمند مراقبت های ویژه ای است.

به هرحال انتظار این است که طرح جامع سرو ابرکوه هر چه زودتر اجرایی شود و  شاهد آسیب به این یادگار تاریخ کهن ایران زمین نباشیم.

 

بخش نظردهی بسته شده است..