گزارشی ازابتکار و خلاقیت همیاران جوان هلال احمر استان یزد:

ازتوجه به مصرف بهینه آب تا نماد یوز آسیایی

شانزدهمین طرح ملی ایمنی وسلامت مسافرین استان یزد با نگاه ویژه همیاران جوان هلال احمر استان یزد به حفظ طبیعت برگزار و در حال اجرا می باشد.

به گزارش یزدی نیوز / محمد مهدی اقبالی / شعاری که از سوی سازمان جوانان هلال احمر و فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در نظر گرفته شده “جوان سالم جهان سالم می‌سازد” است و به همین منظور ما در استان یزد نیز شاهد ابتکاراتی از سوی همیاران جوان هلال احمری در طول اجرای شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در شهرستان های مختلف استان بودیم.

در یکی از پست ایمنی و سلامت مسافران شهرستان بافق استان یزد با ساخت نمادی از یوز آسیایی که زیست آن در این شهرستان است توجه مردم و مسافران را به حفظ این گونه از حیات وحش جلب کردند که این ابتکار سال قبل نیز اجر و امسال بصورت گسترده تر با تهیه بروشور و مطالبی در مورد یوز آسیایی و همچنین ایستگاه فضای مجازی و اطلاعات بیشتر در مورد این گونه به مسافران ارائه می دهند.

جوانان هلال احمر شهرستان بافق با شعار ” یوز هنوز می دود جوانان برای حفاظت از حیات وحش  “youth for wildlife” اقدام به ساخت نمادی از یوزپلنگ آسیایی کردند که هدف از این اقدام حساس سازی مسئولان و مسافران در مورد حفاظت از حیات وحش به ویژه یوز آسیایی که یک سوم آن در شهرستان بافق زیست می کند است.

دریکی در ایستگاه و چادر های طرح ملی و ایمنی سلامت مسافرین نوروزی شهرستان اردکان نیز نمادی جهت مصرف بهینه آب و صنایع دستی آن شهرستان توسط همیاران ساخته شده بود که ایده جالب و زیبا و پرمفهومی بود .

این همیاران جوان با ساخت نمادین یک حوضچه و کوزه های آب دغدغه کم آبی استان یزد و همچنین برقراری زندگی و حیات در این استان در قرن‌های مختلف با وجود کم آبی را مطرح کردند.
یکی از همیاران جوان که خود نیز سرتیم پست بود در همین زمینه گفت: دغدغه کم آبی به عنوان یکی از مشکلات جهانی و حاد مطرح می شود که استان یزد قرن‌هاست با ساخت بادگیر و قنات و دیگر فناوری‌ها بر این مشکل غلبه کرده است.

محمد رضایی بیان کرد : در مجموع این طرح نشانی است از صنایع دستی شهر و سادگی مردم منطقه ، رنگ آبی یا همون فیروزه ای ظروف نمادی است از آثار و صنایع دوره اسلامی چون همانطور که میدانید این رنگ در مساجد و اماکن مذهبی به وفور استفاده می شود و در مورد بوته خار و سنگ های کوهی هم که میبینید نشان دهنده ی زیست بوم منطقه می باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..