بازدید مدیرکل میراث فرهنگی از رصد خانه تفت

no-thumbs

شرافت مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد,معاونین این سازمان,فرماندار شهرستان تفت و جمعی ازمسولین شهرستان ازرصدخانه تفت واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت بازدید به عمل آوردند.

به گزارش یزدی نیوز  در این بازدید از بخشهای مختلف رصد خانه شامل آسمان نما,گنبد اصلی که مجهز به بزرگترین تلسکوپ موجود در ایران است، همچنین کتابخانه تخصصی نجوم که حدود۳۰۰۰ جلد کتاب و نشریه تخصصی علم نجوم وکیلان شناسی را در خود جای داده است ,با دید صورت گرفت و در هر قسمت بوسیله کارشناسان و دکترجواهری رییس واحد تفت توضیحات لازم ارایه شد.
علاوه بر آن، با نمایش تصاویر، بازدیدکنندگان با صور فلکی و اجرام سماوی آشنا شده و به پرسش های آنان درخصوص علم نجوم پاسخ داده شد.
دراین بازدید آقای زارع فرماندار شهرستان تفت پیشنهاد دایر نمودن نمایشگاه و موزه کیهان شناسی را ارایه نمود که مورد استقبال مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد و دکتر جواهری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت قرار گرفت و مقرر شد با هماهنگی دستگاه های ذیربط این موضوع پیگیری و نسبت به احداث آن اقدام لازم صورت پذیرد.
لازم به ذکراست رصدخانه تفت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت دایر گردیده و مقدمات افتتاح و بهره برداری همگانی آن فراهم شده است.
به گزارش تابناک یزد،این رصدخانه در ایام نوروز برای بازدید عموم آزاد می باشد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..