استان یزد رکورددار سرعت غیرمجاز در نوروز ۹۵

در نوروز ۹۵ چند خودرو با سرعت نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، در جاده های کشور شناسایی و جریمه شدند.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ  احمد کرمی اسد، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: دوربین‌های کنترل سرعت در نوروز امسال یک دستگاه هویندای جنسیس با ۱۹۹ کیلومتر در ساعت بیشترین سرعت را شناسایی کردند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا افزود: همچنین یک دستگاه زانتیا با ۱۷۰ کیلومتر در ساعت در محور قم، یک دستگاه بنز با ۱۷۸ کیلومتر در ساعت در استان یزد و یک دستگاه تویوتا با ۱۷۷ کیلومتر در ساعت در استان فارس و یک دستگاه پژو ۲۰۶ با ۱۶۶ کیلومتر در ساعت در استان قم رکورددار سرعت غیرمجاز در جاده‌های کشور شناسایی شدند.

سرهنگ کرمی اضافه کرد: دوربین‌های کنترل سرعت و سامانه‌های الکترونیکی پلیس راهور در نوروز امسال تاکنون تخلف سرعتی حدود ۲۰۰ هزار راننده را در جاده‌های برون‌شهری ثبت کرده‌اند.

وی با اشاره به این که بر اساس نرخ‌های جدید قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگانی که سرعت غیرمجاز داشته باشند از ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون ریال جریمه می‌شوند، افزود: از ۲۰۰ هزار تخلف سرعتی ثبت شده در نوروز امسال به ۱۲۰ هزار راننده از طریق پیامک تخلفشان اطلاع داده شده است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با بیان این که بر اساس آمارها حدود ۴۵ درصد حوادث نوروز امسال تا کنون از شکل واژگونی بوده است افزود: دلیل اصلی وقوع این حوادث در کنار خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز است.

به گزارش شبکه خبر، وی در پایان با اشاره به بارش برف و باران در اکثر محورهای کشور توصیه کرد رانندگان باید با سرعت مطمئنه تردد کنند و در نظر داشته باشند پلیس با کمک سامانه‌های الکترونیکی علاوه بر حضور فیزیکی تخلفات رانندگی آنها را تحت نظر دارد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..