جایزه دانشمندان جوان آمریکا به دکتر آرزو اردکانی اهدا می شود

به گزارش یزدی نیوز طبق خبر منتشره در وبسایت ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۶(دهم اسفند ۱۳۹۴)، جمعاً ۱۰۵ نفر نامزد دریافت جایزه محققین جوان آمریکا در سال ۲۰۱۶ شده اند که دکتر آرزو متولی زاده اردکانی دانش آموخته دانشگاه شریف یکی از آنان خواهد بود. این جوایز در بهار امسال به برندگان اهدا خواهد شد. جایزه ریاست جمهوری آمریکا برای دانشمندان و مهندسین جوان (PECASE) از سال ۱۹۹۶ توسط رئیس جمهوری وقت بیل کلینتون پایه گذاری شده و هر ساله به محققینی که در ابتدای مسیر شغلی خود تحقیقات قابل ملاحظه ای در حوزه خدمات علمی و فنی به جامعه انجام داده باشند اهدا می شود.

دکتر آرزو اردکانی دانش آموخته ورودی ۱۳۷۸ دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف می باشد که تحصیلات فوق لیسانس و دکتری خود را در رشته مهندسی مکانیک و هوا فضا از دانشگاه کالیفرنیا و در ایرواین به ترتیب در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ به پایان رسانده است. وی هم اکنون استادیار دانشکده مکانیک دانشگاه پوردو است و تخصص او در زمینه مکانیک سیالات و جریانات محیطی است. نتایج تحقیقات او در ۱۳۰ مجله و کنفرانس ارایه شده است. دکتر اردکانی قبل از دانشگاه پوردو استادیار دانشگاه نوتردام آمریکا بوده و دوره فوق دکتری خود را نیز در انستیتو تکنولوژی ماساچوست گذرانده است.
وی بورسیه انجمن مهندسین زن آمریکا، برنده جایزه Amelia Earhart در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، جایزه Schlumberger Foundation در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، جایزه NSF CAREER در سال ۲۰۱۲ بوده است.
گفتنی است قبلاً هم یکی دیگر از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف خانم دکتر مونا جراحی دانش آموخته ورودی ۱۳۷۵ دانشکده برق نیز جایزه محققین جوان ریاست جمهوری را برای سال ۲۰۱۴ دریافت کرده بود.

منبع خبر:کانال تلگرام فارغ التحصیلان دانشگاه شریف
 

بخش نظردهی بسته شده است..