موزه موقوفه کاظمینی؛ گنجینه نفیس کتب خطی و نگین‌ انگشتری +عکس

no-thumbs

استان یزد به دلیل برخورداری از قدمت بالا و تعلق به دوران کهن تاریخی، استانی مملو از یادگارهای تاریخی از دوران گذشته است که بخشی از این یادگارها در موزه کاظمینی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش یزدی نیوز موزه موقوفه کاظمینی، از جمله موزه‌های غنی یزد است و گنجینه‌ای از ارزشمندترین اشیای تاریخی است.

این موزه بی‌نظیر گنجینه‌ای کهن در جوار امامزاده جعفر (ع) یزد در نزدیکی‌‌های بافت تاریخی است که در ایام نوروز نیز آماده میزبانی از مهمانان و مسافران نوروزی است.

 

موزه موقوفه کاظمینی وابسته به آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد دارای گنجینه های بی نظیر اسناد کتب خطی، قرآن و کتب ادیان، سکه و مسکوکات، کبریت، تمبر و نگین انگشتر است.

بهره برداری از موزه موقوفه کاظمینی از ابتدای سال ۹۴

مدیر موزه کاظمینی آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) در مورد این موزه گفت: مراحل احداث این موزه با زیربنای دو هزار و ۴۰۰ مترمربع در سه طبقه، سال گذشته به پایان رسید و از ابتدای سال ۹۴ افتتاح شد.

محمدحسن برجیان بیان کرد: این موزه دارای شش مجموعه ارزشمند است که در هر مجموعه، گنجینه‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: برای این موزه نمی‌توان نظیری در سطح کشور پیدا کرد به ویژه نسخ خطی آن در کشور بی‌نظیر است و محققان بسیاری خواستار بررسی این نسخ خطی هستند.

مدیر موزه موقوفه امامزاده جعفر (ع) همچنین گنجینه سکه این موزه را بسیار غنی معرفی کرد و افزود: اولین حلقه های مبادلاتی که قبل از ضرب سکه از آن استفاده می شد در این موزه موجود است.

نمایش نخستین سکه‌های ضرب شده در یزد

وی عنوان کرد: همچنین سکه هایی که ضرب آن برای دارالعباده یزد است نیز در این موزه موقوفه به چشم می خورد.

به گزارش مهر، این موزه در کنار امامزاده جعفر (ع) در فضایی زیبا و تاریخی و کم‌نظیر میزبان همه گردشگران خواهد بود تا بخشی از تاریخ این کشور را در قالب کتب و نسخ خطی، اشیای تاریخی به ویژه نخستین سکه‌های ضرب شده در یزد را به نمایش بگذارد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..