رشد ۶۰ درصدی بازدید گردشگران از شهر تاریخی یزد

بیر اجرایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان یزد از رشد 60 درصدی حضور گردشگران نوروزی در نیمه نخست تعطیلات نوروز ‎امسال و همزمان با آغاز جشنواره خوش آمد در شهر تاریخی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی شرافت اظهار کرد: این آمار و افزایش بازدیدها نشانگر افزایش میزان توجه مردم به ایران گردی و به خصوص شهر تاریخی و کهن یزد در نوروز ‎1395 نسبت به مدت مشابه سال های گذشته است.
وی افزود: هنر ما این است که با بسیج و همکاری بیشتر، منشا خدمات گسترده تری برای مردم باشیم و در این راستا دستگاههای اجرایی همکاری مطلوبی در زمینه انجام نظارت بر مراکز تحت پوشش خود داشتند و با توجه به وجود نزولات جوی و متغیر بودن وضعیت آب و هوای کشور، این شرایط در حد توان مدیریت شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته توسط این اداره کل در راستای ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و ارسال پرونده آن به یونسکو، یزد به عنوان شهری جهانی مطرح گردید، که گردشگران زیادی را برای بازدید از این کهن شهر تاریخی به خود جذب کرد.
شرافت ادامه داد: معرفی یزد به عنوان شهر نساجی سنتی کشور، وجود بازارچه های فروش و ارائه زنده صنایع دستی، آثار تاریخی شاخص، جاذبه های طبیعی و روستاهای هدف گردشگری، از جمله جاذبه های دیگری است که گردشگران را به سوی یزد متمایل می سازد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: ۱۲ تماس با سامانه ‎0‎9‎6‎2‎9 به عنوان سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات در ایام تعطیلات صورت پذیرفته و به پیشنهادات و شکایات مردمی بر این اساس رسیدگی شده است.
شرافت خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری وزارت کشور و با هدف ایجاد جریان رقابت در میان دستگاه ها بر مبنای شاخص های کمی و کیفی اجرایی، در پایان تعطیلات نوروز، براساس استانداردهای کمی و کیفی تعریف شده، ۶ شهر برتر در حوزه ارائه خدمات گردشگری به مسافران نوروزی در سطح کشور، انتخاب می شوند که امید است استان یزد جزو این شهرها باشد.
استان یزد با میراث غنی فرهنگی و ۶ هزار و ۵۰۰ جاذبه طبیعی و گردشگری شامل بی نظیرترین بافت تاریخی زنده دنیا و آثار متعلق به دوران قبل از اسلام و معماری اسلامی به اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان نیز مشهور است.
سرزمین کهن و تاریخی استان یزد با وسعتی در حدود ۷۴ هزار و ۴۹۳ کیلومتر مربع و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۷۰ هزار نفر در مرکز جغرافیای ایران واقع شده و مانند نگینی در دل کویر می درخشد.
استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان در فاصله ۶۲۰ کیلومتری پایتخت قرار گرفته و با استان های اصفهان، فارس، خراسان جنوبی و کرمان همجوار است.
به گزارش ایرنا، یزد با وجود تنوع مختلف و داشتن چهار فصل در دل این استان کویری و انواع جاذبه های تاریخی و طبیعی در مثلث گردشگری مرکز ایران قرار گرفته و برای ثبت جهانی نخستین بافت تاریخی ایران لحظه شماری می کند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..