پیش بینی دو نهاد معتبر بین المللی از اقتصاد ایران در سال پیش رو

یزد به عنوان بهترین محیط کسب و کار در کشور است

no-thumbs

گزارش های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نشان می دهد موسسات اقتصادی جهان به رشد اقتصادی در ایران برای سال 95 امید بسیار دارند.

به گزارش یزدی نیوز علاوه براین یکی دیگر از مولفه های قابل توجه در این گزارش ها به موضوع استانی محیط کسب و کار می پردازد و اعلام می کند که کدام استان ها در بدترین شرایط کسب و کار قرار دارند. براساس این گزارش در بین تشکل های اقتصادی استان های البرز، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه به ترتیب با میانگین ارزیابی ۷.۹۱، ۷.۳۵، ۷.۱۶، ۷.۰۷ بدترین استان های پایش شده از نظر محیط کسب و کار در کشور هستند و استان های اردبیل، سیستان و بلوچستان، یزد و قزوین به ترتیب با میانگین ارزیابی ۴.۴۸، ۵.۳۵، ۵.۴۱، ۵.۴۷ بهترین ارزیابی را داشتند.

 در گزارش مرکز پژوهش های مجلس آمده:« در این مطالعه به ترتیب سه مولفه ( مشکل دریافت تسهیلات از بانک ها)، ( ضعف بازار سرمایه در تامین مالی تولید و نرخ بالای تامین سرمایه از بازار غیررسمی) و ( وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حاکمیتی) نامناسب ترین شرایط را دارند و مولفه های ( ضعف زیر ساخت های تامین برق)، ( ضعف زیرساخت های حمل و نقل) و ( ضعف نظام توزیع و مشکلات رساندن محصول به دست مصرف کننده) در بهترین شرایط نسبت به مابقی مولفه ها قرار دارند.»
 

بخش نظردهی بسته شده است..