احیای بازی‎‎های بومی محلی رشکوییه تفت در جشنواره نوروزی ۹۵

no-thumbs

اولین جشنواره نوروزی بازی های بومی محلی روستای رشکوییه شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز"مهدی جمالیان" سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت عنوان کرد: برگزاری جشنواره های نوروزی از جمله برنامه هایی است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و در راستای آغاز جشنواره خوش آمد به یزد و ویژه نوروز ۹۵ برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اولین جشنواره نوروزی بازی‎‎های بومی محلی روستای رشکوییه شهرستان تفت با حضور پر شمار اهالی روستا و جمعی از میهمانان نوروزی، نماینده منتخب مجلس حوزه میبد و تفت و فرماندار شهرستان در محل روستای تاریخی رشکوییه برگزار شد.

جمالیان هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد نشاط و همدلی در بین روستاییان به خصوص جوانان دانست و اظهار امیدواری کرد: با برگزاری مراسماتی از این قبیل، ضمن احیا و معرفی برخی بازی های بومی و محلی و آیین‎‎های سنتی روستا گامی هر چند کوچک جهت آشنایی هر چه بیشتر نسل جوانان با این آیین ها و زنده نگه داشتن آن برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در بین این بازی‎‎ها نیز مسابقاتی برگزار شد که به تیم و نفرات اول جوایزی نیز اهدا و همچنین با برخی از غذاهای سنتی و نان تنوری که در همان محل پخت می‎‎شد از مهمانان پذیرایی شد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..