ورود دو میلیون و ۸۷۴ هزار خودرو به استان یزد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد از ورود دو میلیون و 874 هزار و 109 خودرو به این استان در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مصطفی فاطمی افزود: این مسافران و مهمانان نوروزی با خودروهای مختلف از جاده های اصلی از ۲۵ اسفندماه تا پاپان روز هفتم فروردین ماه وارد یزد و مناطق و شهرستان های تابعه استان شدند .
وی ادامه داد: در این مدت ۶۴۱ هزار مسافر از اقصی نقاط کشور نیز وارد استان یزد شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال تا ۶۴ درصد افزایش نشان می دهد .
این مسئول اظهار داشت: باوجود افزایش قابل توجه گردشگران تاکنون به مشکل جدی بر نخورده ایم. فاطمی گفت: اعضای کمیته های مختلف ستاد خدمات سفر یزد همه تلاش خود را برای رضایت هر چه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی به کار گرفته اند و امیدوارند معرف خوبی برای استان باشند.
استان یزد با میراث غنی فرهنگی و ۶ هزار و ۵۰۰ جاذبه طبیعی و گردشگری شامل بی نظیرترین بافت تاریخی زنده دنیا و آثار متعلق به دوران قبل از اسلام و معماری اسلامی به اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان نیز مشهور است.
به گزارش ایرنا، سرزمین کهن و تاریخی استان یزد با وسعتی در حدود ۷۴ هزار و ۴۹۳ کیلومتر مربع و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۷۰ هزار نفر در مرکز جغرافیای ایران واقع شده و مانند نگینی در دل کویر می درخشد.
استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان در فاصله ۶۲۰ کیلومتری پایتخت قرار گرفته و با استان های اصفهان، فارس، خراسان جنوبی و کرمان همجوار است.
یزد با وجود تنوع مختلف و داشتن چهار فصل در دل این استان کویری و انواع جاذبه های تاریخی و طبیعی در مثلث گردشگری مرکز ایران قرار گرفته و برای ثبت جهانی نخستین بافت تاریخی ایران لحظه شماری می کند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..