خرید نزدیک به چهار میلیارد تومان ذرت دانه ای از کشاورزان استان یزد

no-thumbs

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان یزد گفت: سالجاری چهار هزار و 200 تن ذرت از کشاورزان دهستان چاهک خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 درصدی داشته است.

به گزارش یزدی نیوز  علی زعیم حسینی ضمن بیان خبر فوق افزود: خرید ذرت در سال گذشته توسط شرکت تعاون روستایی انجام می شده است که امسال این مهم به عهده شرکت پشتیبانی امور دام گذاشته شد.
وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد ذرت  از دهستان چاهک و مابقی از سایر قسمتهای شهرستان خریداری شده خاطرنشان کرد: ناظرین خرید شرکت پشتیبانی امور دام استان یزد از ۲۸ آبان ماه در سه ایستگاه خرید ذرت  روستای چاهک مستقر و تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال گذشته به صورت مستقیم و  از کشاورزان ذرت خریداری کرده و پرداخت مطالبات نیز از تاریخ شش اسفند ماه آغاز شده است.و تا ۱۷ اسفند کل مطالبات پرداخت گردید.
مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی ذرت از کشاورزان براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی و کیفیت ذرت از ۸۰۰۰ ریال تا ۹۶۰۰ ربال متغیر بوده که با توجه به کیفیت خوب ذرت امسال در حدود ۹۰ درصد با قیمت ۹۶۰۰ ربال و الباقی نیز به دلیل رطوبت بالا و هکتولیتر پایین تا  9 هزار ریال خریداری شده است.
زعیم حسینی ادامه داد: با پیگیری هایی که در سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان یزد انجام شد این مطالبات زودتر از دیگر استانهای کشور و به صورت یک جا به آنها پرداخت گردید.
وی با اشاره به حمل سریع ذرت خریداری شده از دهستان چاهک به انبارهای شرکت در استان اضافه کرد: این شرکت حتی حمل و نقل ذرت را به باربری منطقه واگذار کرد تا هزینه حمل  نیز از روستا خارج نشود.
 وی ضمن بیان کیفیت بسیار عالی ذرت امسال در دهستان چاهک اظهار داشت: فقط در حدود پنج درصد ذرت از کشاورزان مروست خریداری شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان نیز گفت :سطح زیر کشت ذرت دانه ای در استان یزد ۲۴۳۵ هکتار است که شهرستان خاتم با ۲۳۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت ذرت دانه ای را در استان یزد به خود اختصاص داده است.
سید علی محمد ضیاء کاشانی افزود: متوسط عملکرد امسال ذرت دانه ای در استان ۶  تن در هکتار بوده بدین معنی که امسال بیش از ۱۴ هزار تن ذرت دانه ای در استان یزد برداشت شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی استان یزد گفت : سطح زیر کشت ذرت در استان یزد ۲۸۳۵ هکتار است  که ۲۴۳۵  هکتار آن به کشت ذرت دانه ای و ۴۰۰  هکتار آن به کشت ذرت علوفه اختصاص دارد.
وی از کاشت مزارع الگویی برای کشاورزان ذرت کار در شهرستان های ابرکوه و خاتم خبر داد و گفت این معاونت در راستای حمایت از کشاورزان ۴۰ تن بذر گواهی شده ی ذرت و ۱۰۰ تن انواع کود شیمیایی در اختیار آنان قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، با پیگیری های انجام شده در سفر رییس جمهور به یزد مطالبات ذرت کاران زودتر از سایر استان ها به آنها پرداخت شد.

بخش نظردهی بسته شده است..