رشد ۱۵۱درصدی مشارکت صنایع استان یزد در برنامه های پیک بار برق

no-thumbs

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: رشد 75 درصدی مشارکت کشاورزان در برنامه های پیک بارو مشارکت 151 درصدی صنایع در برنامه تعمیرات و تعطیلات تابستانه ، نتیجه برگزاری سمینارهای متعدد در حوزه مدیریت مصرف برق به شمار می رود.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا صحتی در تشریح عملکرد سال گذشته این شرکت به ساخت ۲۹۶کیلومتر شبکه فشار متوسط ، ۳۱۷کیلومتر شبکه فشار ضعیف ، ۶۱۳ دستگاه پست با قدرت ۶۱مگاولت آمپر و افزایش ۲۱هزار و ۵۰۵ مشترک در استان یزد اشاره داشت و افزود : بیش از ۳۴۵۰ طرح صنعت برق با حجم ۲۸۰ کیلومتر شبکه در حوزه فشار متوسط و ۲۷۰ کیلومتر شبکه مربوط به حوزه فشار ضعیف در سال گذشته از سوی امور مهندسی طراحی و نظارت شده است.
وی اختصاص ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای کاهش تلفات جدید از سوی گروه برنامه ریزی فنی، توسعه و طرحهای جامع را یادآور شد و افزود: فعالیت های متنوعی به همت پنج کارگروه تخصصی در حوزه بازار برق ، کیفیت توان ، هوشمندسازی سیستمهای پیشرفته ، مطالعات انرژی و مدیریت راهبردی توسط تیم کارشناسی تحقیقات انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد کنترل ۷۵طرح توسعه ، بهینه سازی و روشنایی در حوزه های شهری و روستایی با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال اعتبار در بخش کنترل پروژه ، خرید دستگاه تصفیه روغن ترانس به روش خط گرم و پیاده سازی نرم افزار پی ام در حوزه فشار متوسط در بخش نظارت بر بهره براری را از فعالیت های شاخص این دو بخش برشمرد.
وی با اشاره به جذب ۹۹.۹درصد اعتبارات استانی در سال گذشته اضافه کرد: با انجام برخی فعالیت ها در حوزه پشتیبانی فنی افزون بر ۸۷میلیارد ریال هزینه غیرمستقیم در مجموعه کلان اقتصاد ملی کشور صرفه جویی کرده ایم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد به طراحی و نصب سیستم بومی مانیتورینگ آنلاین وضعیت همه فیدرهای فشار متوسط استان برای نخستین بار در سطح کشور ،راه اندازی شبکه ارتباطی APN برای اتوماسیون تجهیزات فشار متوسط ، بهینه سازی و مانیتورینگ تعداد ۲۰۰ مجموعه آشکارساز خطا و اتوماسیون ۵۰ دستگاه اتوریکلوزر هوایی به عنوان شاخص ترین فعالیت ها در حوزه دیسپاچینگ اشاره داشت.
وی ادامه یافتن نظام آراستگی شکل گرفته در شرکت توزیع و راهبری کامل آن از سوی دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری را خواستار شد و ارتقاء بیشتر قابلیت های حوزه فناوری اطلاعات بر اساس فناوری های جدید را یک ضرورت خواند.
این مسئول نگاه ویژه به مبحث تولید پراکنده را مهم دانست و در خصوص فعالیت های شاخص در حوزه مدیریت مصرف گفت: تهیه ۷۲۳ کیلومتر طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار یکی از فعالیت های مهم این شرکت در سال گذشته بوده است.
صحتی وصول ۹۹ درصدی مطالبات در پایان سال را ارزشمند دانست و تصریح کرد: پرداخت به موقع قبوض برق در استان می بایست به یک فرهنگ تبدیل شود که این مهم نیازمند فعالیت مستمر است و نه تدریجی.
وی نقش آموزش را اثربخش خواند و تاکید کرد: سازمانی که به آموزش بهاء ندهد ، پویا نیست و رو به انزوا است.
هم اکنون ۵۹۸ هزار مشترک در استان داریم که ۲۰ هزار و ۵۵۶ مشترک آن در سال جاری اضافه شده اند.
به گزارش ایرنا،بیشترین مشترکان استان یزد با ۴۸۴ هزار و ۷۹۴مشترک خانگی هستند و کمترین آمار ما هم مربوط به کشاورزی است که هم اکنون هشت هزار و ۵۰۵ مشترک دارد.
از این میزان ۲۲ و نیم درصد در بخش خانگی ، بیش از ۴۹ درصد در زمینه صنعتی ، ۱۷درصد در بخش کشاورزی ، ۵.۳ درصد در بخش تجاری، ۵.۷ درصد بخش عمومی و سایر مصارف مصرف می شود که بیانگر استفاده ۸۳درصد انرژی الکتریکی استان در حوزه تولید است.

بخش نظردهی بسته شده است..