جشن سالانه نوروز باستانی در ندوشن برگزار شد

no-thumbs

جشن نوروز و پاسداشت آغاز سرسبزی و طراوات طبیعت با شکوه خاصی در حضور گردشگران و مسافران نوروزی برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز ندوشن از توابع شهرستان میبد در استان یزد که از لحاظ تاریخی شهری با پیشینه فرهنگ و آداب و رسوم کهن محسوب می‌‌شود، از حیث طبیعی نیز از طبیعت بکر و سرسبزی برخوردار است و از این رو قطب دامپروری استان بشمار می‌‌آید.

یکی از سنت‌‌های خوب این شهر، برگزاری جشن نوروز و پاسداشت آغاز سرسبزی و طراوات طبیعت است که از گذشته، فصل رونق دامپروری و تولید لبنیات و فراورده‎‎های دامی بوده است؛ از این رو هر سال با  آمدن فصل رویش و پویش طبیعت و آغاز سال نو بنا به سنت دیرین مردم این ناحیه جشن سالانه نوروز باستانی برگزار می‌‌شود.

امسال نیز به این جشن در سالن ورزشی شهر ندوشن برگزار شد ولی استقبال بی نظیر مردم و مسافران نوروزی از این جشن ملی زاید الوصف بود و نظم و انضباط و اخلاق مداری حاکم بر این مراسم پر ازدحام نیز زبانزد میهمانان شده بود.

این مراسم با حضور گروه‌‌های مختلف هنری اعم از هنرمندان موسیقی سنتی و گروه‌‌های تئاتر و نمایش و غیره، برنامه‌‌های شاد و متنوعی را در برداشت که شور و نشاط خاصی همگام با بهار طبیعت برای شرکت کنندگان به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، پاسداشت بنیانگذاران نظام آموزش و پرورش جدید در ندوشن که امسال نودمین سال تأسیس خود را سپری کرد، بخش دیگری از این مراسم بود که مورد استقبال همشهریان قرار گرفت.
 

بخش نظردهی بسته شده است..