ویژه سال خوشامد به یزد:

لطفا به کهن شهر یزد نیایید!

حضور بی سابقه مسافران در استان یزد موجب شده تا حتی ستاد اسکان فرهنگیان هم با کمبود فضا برای اسکان میهمانان روبرو شود.

به گزارش یزدی نیوزحجم مسافران به اندازه ای بوده که مسئولان ذیربط مجبور به اسکان مسافران در محلهای از قبل پیش بینی نشده شدند.
به گفته برخی از مسئولین در ستاد اسکان، به دلیل تکمیل شدن مراکز اقامتی، مسافران و میهمانان تازه وارد در چادرها، سالن های ورزشی ، نمازخانه ها و حسینیه ها اسکان داده شدند و حتی برخی از آنان به روستاهای مجاور جاده سنتو در منطقه رستاق هدایت شدند.

آمارهای موجود نشان می دهد از ۲۶ اسفند تا پایان روز ششم فروردین ماه ۴۳ هزار و ۱۰۵ خانوار در ۱۶ پایگاه ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان پذیرش و ثبت نام شده اند .

بنابراین گزارش، تا پایان هفته اول سال نو افزون بر ۴۴۴ هزار نفر روز در مدارس و مراکز رفاهی استان یزد اسکان یافتندو این در حالی است که امسال قریب ۴ هزار کلاس درس در ۴۲۰ مدرسه استان برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده و ۱۲۰۰ نفر از همکاران اداری ، اجرائی ، مدیران و سرایداران در ارائه خدمت به مسافران با ستاد اسکان موقت نوروزی فرهنگیان استان همکاری دارند.
بیشترین مسافران مراجعه کننده به استان یزد به ترتیب از استانهای خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی ، تهران ، اصفهان و مازندران بوده اند .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد از شکسته شدن رکورد اسکان مسافران نوروزی در استان یزد خبر داده است و گفته است برخلاف سال های گذشته درصد قابل توجهی از گردشگران نوروزی، استان یزد را به عنوان مقصد گردشگری نوروزی خورد انتخاب کرده اند که این مسئله در آستانه سال خوش آمدگویی به یزد قابل تامل است.

مصطفی فاطمی افزوده است: مهمانسراهای ادارات هم تکمیل ظرفیت شده و با هماهنگی متولیان یکی از حسینیه ها با ظرفیت پذیرش و اسکان ۵۰۰خانوار هم به آماده پذیرش است. در عین حال دو سالن ورزشی دیگر نیز برای افزایش بیشتر مهمانان آماده شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد از اسکان بیش از نیم میلیون نفر در پنج روز نخست تعطیلات در سال ۹۵ در استان یزد خبر داد.

البته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با وجود اینکه ظرفیت‌ هتل‌ها و مهمان‌پذیرها در یزد تکمیل است و به رغم بارش باران در یزد، مشکلی برای اسکان مسافران نوروزی وجود ندارد.

به گفته محمد مهدی شرافت، ظرفیت هتل‌ها در یزد محدود است اما تمهیدات دیگری برای اسکان مسافران نوروزی در یزد اندیشیده شده است.

وی افزود: از آنجا که بسیاری از مناطق کشور از جمله استان‌های شمالی و غربی، هوا به شدت سرد شده و شاهد بارش برف در بسیاری از نقاط بوده‌ایم، حجم مسافرت‌ها به یزد افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: از آغاز تعطیلات تاکنون، میزان سفرهای نوروزی به استان یزد افزایش ۵۰ درصدی داشته است و این افزایش ظرفیت بسیاری را برای اسکان می‌طلبد.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..