مسافران نوروزی از خدمات جوانان هلال احمری می گویند:

یقه آبی‌های هلال احمر استان یزد ، همیار مردم در نوروز / باد و باران هم مانع جوانان هلال احمر در نوروز نشد

یکی از اقدامات خوب و موثرجمعیت هلال احمر که همه ساله درآغازین روزهای سال جدید در قالب طرحی سراسری به اجرا گذشته می شود، پروژه ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است ‌که با مشارکت مجموعه‌ی کثیری از جوانان نیک سیرت و پرتلاش اجرایی می‌شود و هدف غایی در این طرح تمهید شرایطی آرام و ایمن برای مسافران و میهمانان...

به گزارش یزدی نیوز / محمد مهدی اقبالی رابط خبری جمعیت هلال احمر استان یزد / یکی از اقدامات خوب و موثرجمعیت هلال احمر که همه ساله درآغازین روزهای سال جدید در قالب طرحی سراسری به اجرا گذشته می شود، پروژه ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است ‌که با مشارکت مجموعه‌ی کثیری از جوانان نیک سیرت و پرتلاش اجرایی می‌شود و هدف غایی در این طرح تمهید شرایطی آرام و ایمن برای مسافران و میهمانانی است که به استان‌های مختلف سفر می‌کنند.


به موازات این پروژه، طرح دیگری هم با عنوان امداد ونجات جاده ای نیز با استفاده از تمامی امکانات امدادی جمعیت هلال احمر به اجرا در می‌آید که هدف اصلی این طرح نیز ارائه کمک‌های اولیه و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و مصدومان حوادث مختلف بویژه سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی است.

یزد که بواسطه جاذبه‌های منحصر بفرد و معماری قدیم و سنتی یکی از قطب‌های قوی گردشگری در ایران بزرگ است، همه ساله در ایام نوروز میزبان بیشماری از مسافران نوروزی است که ازاقصی نقاط میهن اسلامی به این استان سفر می‌کنند.

بر این اساس جمعیت هلال احمر استان یزد در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیت مرکز با بسیج تمامی امکانات در دو حوزه امداد و نجات و جوانان به استقبال بهار و میهمانان نوروزی استان رفت که در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، برپایی ۲۸ پست و در قالب طرح امداد و نجات جاده‌ای تجهیز ۲۰پایگاه ثابت و پست سیار و موقت نمونه‌هایی از اقدامات گسترده این جمعیت است که با هدف فراهم سازی شرایطی مناسب و مطلوب برای پذیرایی شایسته از میهمانان نوروزی استان به اجرا در آمده است.

*ابتکار و خلاقیت همیاران جوان هلال احمر استان یزد

شعاری که از سوی سازمان جوانان هلال احمر و فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در نظر گرفته شده “جوان سالم جهان سالم می‌سازد” است و به همین منظور ما در استان یزد نیز شاهد ابتکاراتی از سوی جوانان هلال احمری در شهرستان های مختلف بودیم.

 پست ایمنی و سلامت مسافران شهرستان بافق استان یزد با ساخت نمادی از یوز آسیایی که زیست آن در این شهرستان است توجه مردم و مسافران را به حفظ این گونه از حیات وحش جلب کردند.

جوانان هلال احمر شهرستان بافق با شعار ” یوز هنوز می دود جوانان برای حفاظت از حیات وحش  “youth for wildlife” اقدام به ساخت نمادی از یوزپلنگ آسیایی کردند که هدف از این اقدام حساس سازی مسئولان و مسافران در مورد حفاظت از حیات وحش به ویژه یوز آسیایی که یک سوم آن در شهرستان بافق زیست می کند است.

در ایستگاه و چادر سلامت مسافران نوروزی شهرستان اردکان نیز نمادی جهت مصرف بهینه آب و صنایع دستی آن شهرستان توسط همیاران ساخته شده بود که ایده جالب و زیبا و پرمفهومی بود .

این همیاران جوان با ساخت نمادین یک حوضچه و کوزه های آب دغدغه کم آبی استان یزد و همچنین برقراری زندگی و حیات در این استان در قرن‌های مختلف با وجود کم آبی را مطرح کردند.

یکی از همیاران جوان که خود نیز سرتیم پست بود در همین زمینه گفت: دغدغه کم آبی به عنوان یکی از مشکلات جهانی و حاد مطرح می شود که استان یزد قرن‌هاست با ساخت بادگیر و قنات و دیگر فناوری‌ها بر این مشکل غلبه کرده است.

*این یک کمپین انسان دوستانه است به گسترش آن کمک کنیم

 کمپین ملی "نه به تصادفات جاده ای"با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی در چادرها و ایستگاه‌های ایمنی و سلامت مسافران استان یزد تشکیل و استقبال خوبی توسط مردم و مسئولین شد که راه اندازی کمپین نه به تصادفات جاده‌ای می‌تواند به عنوان یک عامل تعیین کننده در آگاهی مردم موثر باشد و در ادامه منجر به کاهش تصادفات و سوانح در ایام نوروز باشد.

همچنین امسال توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های شبکه های مجازی به این ترتیب که با ساخت کلیپ، ارائه نکات و جملات کوتاه درباره ایمنی و سلامت در سفر، چاپ بروشورهای اطلاع رسانی و آگاهی بخش، استفاده از ظرفیت رسانه ها و … در استان یزد توسط همیاران جوان و معاونت امور جوانان هلال احمر استان اقدام و عملی شد که این به نوبه خود بسیار با استقبال فراوان نیز همراه بود.

*اقدامات گسترده هلال احمر تحسین برانگیز است

آقای محسن تحویل دار یکی از میهمانان مشهدی یزد است که برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود به پست راهنمایی مسافران نوروزی مراجعه کرده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص ضرورت اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر می گوید:  اقدامات گسترده جمعیت هلال احمر در تمامی ایام سال بویژه در ایام نوروز قابل تحسین است.

او می افزاید: در تمامی طول مسیر و درمبادی ورودی شهرها،‌ پایگاه‌ها، کانکس ها و چادرهای مربوط به جمعیت هلال احمر به چشم می خورد که این وضعیت نشان دهنده برنامه ریزی درست واستفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجرای اینگونه طرح ها و ارائه خدمت به شهروندان است.

این میهمان مشهدی می گوید: یکی از مهمترین مولفه‌ها در فرآیند ارائه خدمت به مردم، برخورد توام با ادب و احترام جوانان هلال احمری است که واقعاً شایسته تقدیراست.

وی در خصوص علت مراجعه خود به پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی می‌گوید:‌ اطلاعاتی  در خصوص اماکن تاریخی، اقامتی و مناطق سیاحتی استان یزد می خواستم که در قالب این بروشورها و ویژه نامه بسیار خوبی که جمعیت هلال احمر یزد تهیه کرده در اختیارم  قرار گرفت و من از همه این عزیزان بی نهایت سپاسگزارم.

محسنی از تهران دیگرمیهمانان نوروزی یزد است که جهت اقامه نماز به خیمه نماز ایجاد شده در کنار این پست مراجعه کرده با  تقدیر از تلاش جمعیت هلال احمر استان می گوید:‌ ابتکار برپایی خیمه‌های نماز اقدام بسیار پسندیده‌ای بود که در کنار پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ایجاد شد.

وی در خصوص کیفیت ارائه خدمات به مراجعین پست‌‌های ایمنی و سلامت مسافران می‌گوید:‌ خدا به همه این جوانان توفیق دهد که در این ایام نوروز که همه در حال تفریح و سیاحت هستند آنها مشغول خدمت به مردم هستند.

وی می افزاید: می‌دانم بچه‌های هلال احمری به ازای خدماتی که ارائه می دهند هیچ چشمداشت مادی ندارند اما مطمئن هستم اجرشان نزد خداوند محفوظ خواهد ماند. او همچنین حضور هلال احمر را در طول محورهای مواصلاتی استان چشمگیر توصیف کرد و افزود: من هر سال در ایام نوروز به یزد می آیم، به نظرم امسال حضور بچه های هلال احمر پر رنگ تر شده است. در هر حال به همه این عزیزان خدا قوت و خسته نباشید می گویم.

خانم جزایری از خرمشهر دیگر میهمانی است که به این پست راهنمایی مسافران نوروزی مراجعه کرده با مطلوب توصیف کردن حضور جمعیت هلال احمر در طول محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی شهرها می گوید: به نظر من طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی یکی از بهترین طرح‌هایی است که از سوی جمعیت هلال احمر به اجرا در می آید. چرا که این کار در تسهیل فرآیند سفر و بهره وری بهینه از اوقات فراغت نوروز بسیار موثر است.

وی می‌گوید: من با کارکردهای امداد ونجات جمعیت هلال احمر آشنایی کامل دارم و بدرستی می دانم که خدمات جمعیت هلال احمر بسیار متنوع و گسترده است، با این وجود متاسفانه در رسانه ها کمتر به آن پرداخته شده است.

این میهمان خرمشهری می افزاید: مطمئن هستم مردم بدرستی قدردان تلاش‌های ارزنده و بی شائبه پرسنل خدوم جمعیت هلال احمر هستند. او همچنین برخورد مودبانه و متواضعانه جوان‌ها و نوجوانان مستقر در پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی را شایسته تقدیر توصیف کرد و افزود: خداوند به همه این عزیزان توفیق دهد.

امیر ارسلان آشتیانی ۴۵ساله از همدان با بیان اینکه وجود پایگاه‌های هلال احمر با پرچم سفید سبب اطمینان خاطر هر ناظر و بیننده می شود گفت: حضور جمعیت هلال احمر در طول مسیر سفر بسیار چشمگیر بوده است.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان آشنایی خود با ماهیت فعالیت های هلال احمر در مناسبت‌های مختلف از جمله نوروز افزود: امسال علی‌رغم تبلیغات محیطی و چاپ بروشورهای اطلاع رسانی، پخش برنامه های متنوع در خصوص طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر از طریق شبکه های مختلف صدا و سیما و فضای مجازی نیز بسیار مطلوب بوده است.

این یک واقعیت غیر قابل انکار است که «هلال احمری‌ها عاشق‌اند». عاشق خدا و عاشق اشرف مخلوقاتش. اعضای این تشکیلات مردم نهاد به مهربانی می‌اندیشند و آرمان بزرگ آنان صلح و عدالت است. آنها به اعتقاد بسیاری از شهروندان، فرشتگان نجات در هنگامه نیاز همنوعان هستند…

 

بخش نظردهی بسته شده است..